„Јандекс“ је потписао споразум са произвођачем теретних возила „Камаз“. Он ће разрађивати полуаутономни систем управљања возилом, који ће контролисати да возило остане у својој саобраћајној траци и ниво умора возача, а такође ће моћи да примени и ванредно кочење.
Портпаролка сервиса „Јандекс такси“ Елина Стависка каже за Спутњик да би тестирање нових возила могло да потраје и неколико година.
„Пре тога коришћење оваквих возила на улицама је недопустиво. Требало би усавршавати технологије, посебно када је реч о граду са веома компликованим саобраћајним системом, као што је Москва. То се тиче технологија навигације, геолокације, високопрецизних мапа. Полуаутономни систем управљања ће бити заснован на технологијама вештачке интелигенције, које такође развија ’Јандекс‘. Наравно да ће у будућности беспилотни аутомобили смањити цену превоза и друге трошкове, али, као и са електроаутомобилима, технологије су на почетку веома скупоцене“, објашњава она.
Яндекс планирует запустить беспилотное такси в Москве https://t.co/rBhgc08474 pic.twitter.com/FveysS3sfu
— Новости Newsvolga (@NewsVolga_com) September 21, 2016
Московске власти су изразиле спремност да сарађују са такси сервисима. Према речима представника градске скупштине, за беспилотна возила су потребне посебне траке и измене у правилима друмског саобраћаја.
А овако би могао да изгледа знак „трака за беспилотна возила“.
Для беспилотных автомобилей разработали специальные дорожные знаки, которые станут актуальны уже через два года.
— Перекуп Клуб (@perekup_club) August 25, 2016
Но pic.twitter.com/Ki6tFcDwEa
Стручњак из Научно-истраживачког аутомобилског института Владимир Евграфов каже за Спутњик да ће беспилотна возила, између осталог и такси, једног дана постати веома популарна.
„Људски фактор је разлог 90 одсто саобраћајних несрећа и један од циљева беспилотних аутомобила је да се смањи број фаталних грешака на нулу. Наравно да би за то требало изградити систем интелигентних путева, али то је немогуће урадити одмах широм Русије. Зато је задатак беспилотних аутомобила да се науче да возе и обичним путевима“, каже он.
Када је реч о интелигентним путевима, требало би рећи да ће део ауто-пута М-11 Москва—Петербург бити наменски уређен за кретање беспилотних возила, саопштила је државна агенција „Росавтодор“. Такође, „Росавтодор“ планира да изгради пут за беспилотна возила који би повезао Казањ и Набережније Челни, два највећа града у Републици Татарстан.
"Автодор": участок трассы М-11 оборудуют для движения беспилотного транспорта pic.twitter.com/t8H88vnJGP
— Андрей Кузнецов (@KraskoLak) September 21, 2016
Иначе, „обичним“, али и сеоским и тешко приступачним путевима ускоро ће се возити теретна возила која производи „Камаз“. Тренутно компанија активно разрађује беспилотни кипер, а прва два возила ће се појавити до краја децембра. Наредне године, „Камаз“ ће произвести неколико роботизованих камиона за Министарство за ванредне ситуације. Такође, разрађује се беспилотна шасија намењена за рударску индустрију.
Беспилотный «КАМАЗ» будут тестировать на «виртуальном полигоне»
— АВТОСТАТ (@Autostat) April 14, 2016
Российская компания Cogniti https://t.co/pT2GqskLUc pic.twitter.com/ryLsZ9GGDl
Беспилотне технологије се постепено примењују и у области јавног превоза. До краја године ће на линију изаћи беспилотан „Волгабас“, који је Волжска фабрика аутомобила премијерно показала на Петербуршком економском форуму, а до 2018. године у Русији ће се појавити први беспилотни аутобуси „Шатл“.