Представљање лажи о паду авиона пољског председника

© Sputnik / Олег Минејев / Уђи у базу фотографијаГодишњица авионске несреће код Смоленска
Годишњица авионске несреће код Смоленска - Sputnik Србија
Пратите нас
Подкомитет за истрагу о разлозима пада авиона, у којем се налазио пољски председник Лех Качињски и 96 пољских политичара, а који је основао министар одбране Пољске Антон Маћеревич, представио је своје нове закључке. У њима се говори о „манипулацијама“, а Подкомитет је у том смислу представио неколико непотврђених доказа.
Заставе ЕУ у Бриселу - Sputnik Србија
Пољска: ЕУ у највећој кризи у својој историји

Михаил Сетљак, пољски публициста и авио-стручњак, говори за Спутњик да комисија уопште није имала задатак да проучи ту несрећу, као ни да тражи разлоге пада авиона.

„Пре свега, то је политички акт. Група око Маћеревича одавно покушава да сву кривицу пребаци на своје политичке противнике и да их тако дискредитује“, каже Сетљак.

Публициста даље наводи бројне неправилности као што је отварање радних записника комисије задужене за истрагу о разлозима пада авиона:

„Истрага авионских несрећа се увек води у затвореном режиму, како би сви сведоци могли пред истражним органима да кажу сву истину, а да при томе не буду правно гоњени из неког разлога. На тај начин истражни органи могу да сакупе више веродостојних информација. Тако се поступа у целом свету“, говори Сетљак.

Супротно светским стандардима, наставља пољски публициста, комисија коју је формирао Маћеревич објавила је све записе, чиме је наводно требало да се докаже да је пољски извештај урађен према руском обрасцу. Да је неко имао прилику да прочита стенограм претходне изјаве, онда би му било јасно да је шеф за авио-истраге Ежи Милер рекао да ако руска страна спрема свој извештај према светским стандардима, онда ће Пољска то такође учинити.

Олупина авиона Ту-154 пољског председника Качинског у Смоленску - Sputnik Србија
Скандалозан филм о погибији председника Пољске

„Не ради се само о презентацији извештаја, него и о садржини. И као додатак овоме, може се прикључити и војни протокол. Био је објављен извештај о катастрофи у Смољенску, али и протокол. То су два различита документа. Они су на различите начине уређени, али свеједно, садржај им је исти“, рекао је раније Ежи Милер.

„Сада покушавају да припишу Милеру како је он позвао Комитет да понови садржај руског извештаја“, објашњава Сетљак.

Пољски стручњак говори и да су војни истражни органи око једне брезе нашли комад метала који личи на део авиона:

„Видео сам снимак тог предмета. Ради се о танком листу алуминијума дебљине свега неколико милиметара. Та бреза око које је нађен комад метала сигурно није била прво дрво у које су ударили авион и његови делови. Од јачине удара дрвеће би морало бити оштећено. Поред брезе је нађен један комад метала. Други фрагменти су били нађени и око те конкретне брезе, али и око другог дрвећа. Авион је постепено био оштећен споља, а то је све било забележено у оба извештаја о истрази катастрофе. Постоје и фотографије тих делова. Све ово о чему говорим је карактеристично за удар са препрекама на самом тлу“, закључује Сетљак.

Пољски авио-стручњак каже да ексхумација тела не би помогла у даљој истрази, јер су разлози несреће били одређени тачно и поуздано и као такви су описани у извештају. Ако дође до нове истраге, опет ће се доћи до истих закључака као што је већ наведено у извештају Милера.

„Могуће је да ће бити нађене неке нове појединости, али суштина ће остати иста“, закључује Сетљак. 

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала