Обим робе која се превози од Русије до Кине убрзано расте, а руски превозници имаће велике користи од нове трасе која ће смањити растојање између запада Русије и југа Кине за више од 1.000 километара.
„Потписивање је планирано најраније за децембар ове године… Према прелиминарним проценама, теретни саобраћај ће се повећати за 17 до 20 одсто због преуређивање кретања транспорта. Касније ће бити могуће повећање за 10 одсто годишње, што је, углавном, у складу са просечним годишњим повећањем руско-кинеске спољне трговине“, рекао је Двојних за „Известија“.
Тренутно је саобраћај између две земље ограничен на пограничне области и може да се одвија само међународним путевима.
Нови споразум омогућиће руским превозницима да стигну до Пекинга и лучког града Тјенцина, за разлику од досадашње праксе превоза терета до најближег пограничног града, наводи Двојних.
Нова траса протезаће се између сибирског града Улан Удеа, прелазиће преко монголске престонице Улан Батора и ићи за Пекинг.
Обим терета који је износио 1,9 милиона тона у првих осам месеци ове године већ је превазишао укупну бројку из 2015. године, а значајно је повећан руским извозом пољопривредних и прехрамбених производа у Кину, као и извозом дрва, додао је генерални директор Агенције.
Теретни саобраћај између Русије и Кине такође ће се појачавати и према истоку. Почетком месеца руски министар саобраћаја Максим Соколов рекао је да ће пројекат амурског моста који повезује Русију са Кином бити завршен до 2018. године.