Тренутно постоји барем један прототип новог тенка, који нема ништа слично са постојећим тенковима "тип 96" и "тип 99". Ново возило ће имати куполу без посаде, мотор снаге више од 1500 КС. Двочлана посада ће бити смештена у телу тенка. Очигледно је да ће тенк имати софистицирану опрему.
Кина је једина земља осим Русије која је одлучила да изуме принципијелно нови тенк, уместо да модернизује стара борбена возила. Раније то није било карактеристично за кинеску тенковску индустрију, која се по правилу бавила постепеном модернизацијом модела чија је ефикасност одавно доказана.
Покушаји да се направи принципијално нови модел углавном су били неуспешни. Изузетак је тенк "тип 99", али и у овом случају кински инжињери су потрошили доста времена и труда како би уколониле техничке проблеме у моторима.
アーマーモデリングのあんもさんの中国軍主力戦車ZTZ-99かっこ良すぎてパンダホビーの買うことに決めた。 pic.twitter.com/2COUeKiAAM
— digi(デジ)® (@tabodigi) September 14, 2016
Тешко је проценити кад ће почети серијска производња нових кинеских тенкова. Ако полазимо од искуства Русије, то би могло да потраје доста дуго.
Руска војска је неколико година тестирала "Армату" и тек недавно је потписан први аранжман о испоруци 100 тенкова, која је планирана за 2017-2018 годину. Руски инжењери су почели да разрађују "Армату" 2010. године,али не од нуле. Од почетка 90-их руски концерн "Уралвагонзавод" је разрађивао тенк "објект 195" који је имао техничке карактеристике сличне "Армати".
Али када кинески произвођачи реше све проблеме, може се десити да Кина и Русија постану једини у свету произвођачи тенкова нове генерације. Западне земље скоро да не производе таква возила, док су нови турски и индијски тенкови практично на нивоу западних старих модела.
Стога, нова руска и кинеска возила ће бити главни конкуренти на светском тржишту наоружања. И та конкуренција би могла да буде већа него она која постоји између руског тенка Т-90 и кинеско-пакистанског МВТ-200.