Зијавудин Магомедов, власник „Сума групе“, говорио је за „Фајненшел тајмс“ о могућностима супербрзог путовања између Москве и Лондона.
Магомедов сматра да ће ауто-пут изграђен у складу са технологијом „хајперлупа“ за 15 година повезати две престонице. У том случају, путовање ће трајати само два и по сата.
„Русија има одређени проблем са проценом и применом технологија. Али ја сам ипак велики оптимиста“, изјавио је Магомедов.
High-speed ‘Hyperloop’ could transport passengers between 3 European cities in minutes https://t.co/nzSAeEcwhf
— Bibop G. Gresta (@BibopGGresta) March 12, 2016
Пројекат „Хајперлуп“ је веома брзи сервис који омогућава превоз кроз вакуумску цев. Ову идеју је 2012. предложио Илон Маск, инжењер и оснивач компанија „Спејс Икс“ и „Тесла моторс“. Очекује се да ће ова иновација моћи да превози два пута брже него авион са минималном потрошњом енергије.
Генерални директор „Хајперлуп 1“ Роб Лојд изјавио је да компанија разматра стварање супербрзог транспортног система у Русији, који би ишао до луке Зарубино, Санкт Петербурга и до аеродрома у Москви.
„Хајперлуп“ ће 2017. одабрати три главна пројекта на којима ће радити.
Према „Бизнис ФМ“, руски експерти су скептични због идеје коју је развио Маск. Теоретски, пројекат се може применити у стварном животу. Међутим, није ни могуће замислити трошкове такве технологије, сматра генерални директор агенције „Инфра њуз“ Алексеј Безбородов.
„Могуће је изградити прототип, јер су сви грађевински материјали и све остало доступни за употребу. Једини проблем је што су ови материјали прескупи. Да будем искрен, са технолошког гледишта не верујем да би овај систем могао савршено да оперише“, рекао је Безбородов.
Што се тиче независног стручњака за транспорт Алексеја Захарова, новац није највећи проблем.
„Новац је само парче папира, док је све остало људска снага“, рекао је Захаров. „Сложени технолошки и грађевински проблеми нису нешто што до сада није решено, једноставно нико још увек није започео њихов развој“.
„Ова врста високотехнолошких система захтева стручњаке високог нивоа, а ми их немамо“, додао је Захаров.
Он сматра да научници већ имају примере технологије и направили су прорачуне. Међутим, и даље није јасно како ће радити, јер ће бити тешко омогућити да воз путује редовно.