Авион Ту-154, у којем је било 96 чланова посаде и чланова делегације која је пошла на комеморацију у Катињ, срушио се 2010. године приликом покушаја слетања на аеродром „Смоленск-Северни“.
„Узгред, због чега пољске власти траже олупине авиона? Са којим циљем? Са једним циљем или неколико циљева? Усагласите се, питање је на месту, ако се има у виду да се у Пољској истрага час завршава, час обнавља, у зависности од политичке конјунктуре. И не треба крити од пољске јавности чињеницу да су олупине увек биле и јесу доступне пољским истражитељима, тужиоцима и осталима. Молим, ако осећате потребу, саопштите, дођите, радите — нико вам не смета (тако је било и раније и то не једном)“, написала је Захарова на својој фејсбук страници.
Међудржавни авијациони комитет је 2011. године објавио коначни извештај о резултатима техничке истраге, према којем су непосредни узроци рушења авиона одлука посаде да не слеће на помоћни аеродром и пропусти у обезбеђивању лета и припреми пилота.
Нова пољска комисија која истражује околности авионске несреће код Смоленска 15. септембра је представила прве резултате свог рада. Експерти су саопштили да је авион почео да се руши на 900 метара од места пада, као и да су у последњим секундама лета отказали генератор, мотор и уређаји за контролу висине авиона.