Члан Комисије председника Руске Федерације за развој авијације и почасни пилот Русије Јуриј Ситник изјавио је за Спутњик да је Ту-154 био најпопуларнији авион у Совјетском Савезу, те да је у питању веома поуздана летелица.
„Авионом је управљао веома искусан пилот, капетан прве класе, а то значи ас. Зато претпостављам да се највероватније десило нешто што је и за његово огромно искуство била непознаница“, рекао је Ситник.
Он ипак не искључује да је људски фактор могући узрок.
„С друге стране, не сме се у потпуности искључити људски фактор, нешто је можда могло да одвуче пажњу пилота, а то ћемо сазнати тек после налажења црне кутије.“
Како је рекао, авион јесте стар 33 године, али то ништа не мора да значи, јер Министарство одбране не користи своје авионе тако често као што је то случај у цивилној авијацији.
„Дешава се да лети само једном дневно. Уз то, посада овог авиона је била првокласна, тако да претпостављам да су можда проблем могле бити птице, можда облачност, ледена кора на површини авиона, судар у ваздуху са неким телом или објектом. Видећемо. Ипак, не напушта ме помисао да је то можда био и терористички напад“, рекао је Ситник.
Директор компаније „Алијанса ваздухопловне технике Авинтел“ Виктор Прјадка изјавио је да авион Ту-154 има нападни угао од око 16-17 степени, из којег не може да изађе, ако одмах након полетања настави да енергично постиже висину.
Стручњак сматра да су пилоти могли да забораве на то или једноставно нису знали да постоји такав недостатак.
„Могле су упасти птице у мотор док авион још није постигао неопходну висину. Али за разлику од савремених летелица, Ту-154 има три мотора и бар један је морао остати исправан. Ретко се дешава да сва три откажу. Са једним исправним мотором, искусни пилоти могу да се спусте на неки од најближих аеродрома. Али ако је дошло до губитка висине, онда је авио-несрећа неизбежна“, сматра Прјадка.
Прјадка је напоменуо да је аеродором у Сочију престижни међународни аеродром на који слећу и авиони који превозе чланове владе.
„Зато, није искључено да је авион упао у ваздушни вртлог при маневру постизања висине. Требало би још утврдити шта се догодило са ауто-пилотом. Рецимо да ако у авиону фирме ’Боинг‘ типа 737, показатељ брзине није био исправан, то је доводило до пада авиона, јер је авион при слетању губио висину“, рекао је Прјадка.
Потрага за телима наставља се ноћас, а руски министар саобраћаја Максим Соколов изјавио је да је могуће да потрага за телима потраје данима.
Потрага за црним кутијама авиона на дну Црног мора се вршити специјалном опремом и у току припрема специјалне групе ронилаца, прецизирао је министар.
Како је рекао, кутије нису опремљене радио предајницима, због чега ће се потрага вршити у зонама где су пронађене олупине авиона. Соколов је такође навео да је рано говорити о узроцима пада авиона, као и да је у току прикупљање свих чињеница.
Један неименовани извор из војних кругова рекао је да тела погинулих могу бити заглављена у олупини авиона, која се тренутно налази на дубини од 60 метара.