Пруга Шангај-Кунминг, дуга 2.264 километара, прелази преко пет провинција: Џеђанг, Ђијангси, Хунан, Гујџоу и Јунан. Она смањује време путовања од Шангаја до главног града југозападне кинеске провинције Јунан–Кунминга са 34 часа на 11 часова.
Just how many tunnels does China's #Shanghai-#Kunming high speed rail run through? Watch footage taken along part of the route pic.twitter.com/Dma3iKaKmH
— People's Daily,China (@PDChina) December 28, 2016
Мађиновођа Ванг Ђинда каже да возови могу да путују брзином од 330 километара на час.
У Кини је 2012. године почела да ради још једна брза пруга, дуга 2.298 километара, од Пекинга до Гуангџоуа, која повезује север и југ земље.
Најмногољуднија земља света има 20.000 километара брзих пруга, а очекује се да се тај број до 2030. године повећа на 45.000 километара.
The #Shanghai-#Kunming high-speed railway, the longest east-west high-speed railway in China, starts operation on Wednesday pic.twitter.com/B3Mi1BZuL1
— China Xinhua News (@XHNews) December 28, 2016
Пекинг такође активно развија сопствену технологију брзих возова. Летос је постављен нови брзински рекорд, када је воз током пробне вожње достигао брзину од 840 километара сат. Истовремено су тестирана два воза да би се доказао квалитет кинеске технологије. Возови названи „Златни феникс“ и „Делфинска плава“ прозујали су један поред другог на само 1,6 метара размака.
570 meters above valley! World’s highest bridge in SW China's Guizhou ready to open for #Shanghai–Kunming High-Speed Railway pic.twitter.com/PWNrLXPWc1
— People's Daily,China (@PDChina) December 23, 2016
Кина је недавно представила планове за изградњу најдубље и највеће железничке станице на свету за брзе возове у оквиру својих припрема за одржавање Зимских олимпијских игара 2022. године.
Станица ће бити изграђена непосредно испод Бадалинга, најпосећенијег дела Кинеског зида, који привлачи десетине хиљада посетилаца дневно. Троспратна метро-станица ће се налазити дуж пруге која се тренутно гради, а која ће повезивати градове Пекинг и Жангђијаку. Пруга ће се простирати дуж 174 километра и очекује се да ће бити завршена до 2019. године.
China tests two 420 kmph bullet trains at once https://t.co/5WZs2R6xxt pic.twitter.com/ZROdGU6blC
— RT (@RT_com) July 15, 2016
Кина такође развија и нову генерацију возова који ће моћи да развију брзину од 400 километара на час за железничку линију руских брзих пруга на релацији Москва-Казањ. Пекинг планира да омогући шест милијарди долара кредита за пут који би у будућности могао да постане део железнице вредне 100 милијарди долара, а која ће повезивати две земље.