Молони тврди да је пожар на броду избио пре изласка брода из Саутхемптона и да су неколико недеља неуспешно покушавали да га угасе. За то време оплата брода се загрејала, због чега се судар са леденим брегом, који је довео до трагедије, завршио тако лоше.
„Индипендент“ наводи да је новинар успео да анализира фотографије снимљене пре почетка путовања „Титаника“. На том месту оплате, која је касније оштећена услед судара са леденим брегом, истраживач је открио трагове чађи. Стручњаци су потврдили да су трагови вероватно настали због пожара у једном од складишта горива на броду.
Молони сматра да су власници брода знали за пожар, али су тај податак сакрили од путника. Посади је наређено да ћути о том инциденту.
Као резултат пожара, оплата брода се на одређеном месту загрејала до температуре од око 1.000 степени Целзијуса, што је челик, који је изгубио и до 75 одсто снаге, учинило изузетно кртим. Када је петог дана путовања „Титаник“ ударио у ледени брег, оплата није издржала и на броду је настала огромна рупа.
Због тога се ледени брег не може сматрати јединим кривцем за катастрофу „Титаника“ са којим је 15. априла 1912. године потонуло више од 1.500 људи.