Лист тврди да се, без обзира на меморандум о безбедности летова у Сирији, потписан 2015. године, опасни инциденти настављају. Амерички пилоти оптужују руске колеге да не познају правила безбедног маневрисања или да су неспособни или не желе да их поштују.
„Они крајње ретко дају усмени одговор. Крајње ретко се повлаче у страну. Ми њих пропуштамо. Не знамо да ли они виде или не виде, а ми не желимо да се забоду у некога од нас“, изјавио је за лист генерал-мајор Чарлс Коркоран.
Команда америчке авијације страхује да би инциденти могли да изазову нови талас напетости између Москве и Вашингтона, указује лист.
„Када се руши авион то се, према статистици, најчешће због неког механичког квара, а не због тога што га је неко срушио. Али уколико није јасна ситуација или нису усаглашена дејства у време рата људи ће бити склони да мисле да је авион пао због непријатељских дејстава“, сматра пуковник америчке авијације Денијел Менинг.
У октобру прошле године Пентагон је саопштио да су се опасно приближили руски и амерички авион на небу изнад Сирије, али је признао да није реч о злонамерном инциденту.
Министарство одбране Русије саопштило је да је правила нарушио амерички авион-радар Е-3 „авакс“, који се нашао на растојању мањем од 500 метара од руског ловца Су-35. Америчка авијација је упутила извињење због овог догађаја.