Директор програма војне авијације Обједињене ваздухопловне корпорације Владимир Михајлов рекао је раније да ће сва тестирања над МиГ-35 бити завршена ове године, а да ће идуће године почети прва испорука авиона руским Ваздушно-космичким снагама. До 2020. руско Министарство одбране планира да купи око 30 ових авиона.
Процењује се да ће цена овог суперловца износити 45 милиона долара. Крајем октобра МиГ-35 је имао свој први лет, а авион ће наредног месеца почети са државним тестирањима. У суштини, овај авион представља модернизацију авиона МиГ-29К/КУБ и МиГ-29М/М2.
Са дужином од 17 метара и полетном тежином већом од 23 тоне, „тридесетпетица“ развија брзину од 2.560 километара на сат и у стању је да „у цугу“, без танкирања горива, прелети 3.100 километара. Његов радијус дејства је 1.000 километара. На 10 подвесних тачака може да понесе до седам тона убојног терета. Наоружан је савременим и перспективним ракетама ваздух—ваздух и ваздух—земљa, кратког и средњег домета, као и авио-бомбама тежине 250 и 500 килограма.
Руски експерти кажу да је ово један од најперспективнијих руских ловаца, чији је главни задатак наношење високопрецизних удара, укључујући и оне на објекте од стратешког значаја.
„У принципу, МиГ-35 је вишенаменски лаки ловачки авион, али смо га ми тако ’отежали‘ да је он готово прешао у класу тешких ловаца. Самим тим, МиГ-35 је добио могућност да гађа не само ваздушне већ и циљеве на земљи. На први поглед, његов радијус није тако велики. Међутим, карактеристика савремених авиона је та што су опремљени високопрецизним оружјем које има велики радијус дејства. МиГ-35 може да користи све постојеће типове ракета, као и оне које су у развоју, па самим тим не мора да улази у зону дејства ПВО противника већ може да лансира ракете пре тога. Главни задатак МиГ-35 су високопрецизни удари, укључујући и оне на објекте од стратешког значаја. У принципу, савремено наоружање ће омогућити Миг-35 да ’покрије‘ целу Европу“, каже за Спутњик Владимир Карјакин, војни експерт и виши научни сарадник руског Института за стратешка истраживања. Многи војни експерти тврде да је руски МиГ-35 супериорнији од америчког Ф-35, а такође сматрају и да ће руски ловац захваљујући својим карактеристикама и ниској цени заинтересовати купце из иностранства.
„Основано се верује да је МиГ-35 корак напред у развоју наше авијације и да он може постати достојан конкурент и противник америчког Ф-35. Осим тога, Миг-35 има добре перспективе на тржиштима других држава. Требало би истаћи да ће његова цена, по свему судећи, бити два пута нижа од цене поменутог конкурента, америчког Ф-35, који ће се продавати за 85 милиона долара. Убеђен сам да ће МиГ-35 заинтересовати потенцијалне купце из иностранства“.
Споља се нови МиГ-35 готово не може разликовати од обичног МиГ-29. Исти је оквир корпуса, али је поклопац кабине потпуно другачији — у целини је стаклен, као на најсавременијем америчком ловцу пете генерације Ф-22 „Раптор“ и руском Т-50. Уместо једног — два пилота. У кабини авиона Миг-35 више нема уређаја са казаљкама. Свуда су ЛЦД екрани.
На њима се приказују све летне и борбене информације. Други „ноу-хау“ је РД-33МК, нови мотор петербуршког Конструкторског бироа „Климов“.
У поређењу са „класичним“ РД-33 није повећан само потисак за осам одсто, него је и унапређен савременим дигиталним системом управљања ФАДЕЦ. Захваљујући томе, за разлику од конкурената, овим „мигом“ може лакше да се маневрише и управља у свим режимима, како при великим брзинама тако и при потпуном одсуству брзине.
Његова млазница може да се окреће у било ком смеру, и то не само у режиму „нормалног“ лета него и у форсажу (краткотрајно повећање снаге мотора изнад номиналне). По овој карактеристици се МиГ-35 драстично разликује од Су-30МКИ или америчког Ф-22. Али, најважније је то што најновији руски ловац долази и са значајном иновацијом — новим радарима „Жук АМЕ“, који прате до 30 циљева, а истовремено гађају њих шест.
Нови радар „Жук АМЕ“ је ојачан активном фазном решетком, која омогућава повећање максималног домета детекције ваздушних и копнених циљева у односу на постојеће моделе. Активна фазна решетка омогућава детекцију циљева на даљинама до 150 километара и више, у два режима рада — ваздух—ваздух и ваздух—земља.
Радар има способност да распозна и класификује појединачне и групне циљеве, истовремено нападајући неколико њих савременим и перспективним типовима оружја. Такође, овај радар има своју улогу и у извиђачким активностима, у тактичкој подршци другим авионима, као и у другим ситуацијама. „Жук АМЕ“ је конструисан да ради у свим временским условима — дан/ноћ, и у условима снажне противелектронске активности непријатеља.
Главна идеја конструктора јесте омогућавање пилоту да открије непријатељске циљеве у ваздуху и на земљи пре него што они открију њега, узимајући у обзир све савремене трендове примењене код летелица пете генерације. Захваљујући овој и свим другим иновацијама МиГ-35 се „опасно“ приближава авионима пете генерације, закључују експерти.