Први пут у последњих пет година „ајфон“ није најпопуларнији мобилни телефон у Кини. Агенција за истраживање тржишта „Каунтерпоинт“ је објавила резултате за 2016. годину. Највећи успех на кинеском тржишту остварио је смартфон ОППО Р9, за који се одлучило седамнаест милиона купаца, док је „ајфон“ први пут у последњих пола деценије изгубио доминацију и заузео друго место на листи са продатих дванаест милиона примерака модела 6С.
„Епл“ се одлучио за сегментацију тржишта, па је купцима понудио избор између модела 6С, 6С плус, СЕ и више старијих модела. Појава „ајфона 7“ такође није помогла компанији „Епл“ да задржи лидерску позицију.
Занимљиво је напоменути да је кинеска компанија ОППО у 2016. години остварила раст продаје од чак 100 одсто, док је лидер рецесије постала компанија „Леново“, која је изгубила 79 одсто купаца.