Неопходно је, истиче Султанов, да одржавање пруга буде у складу са правилницима у Србији, али и са европским правилима јер су у питању међународни европски коридори које РЖД интернешенел реконструише у Србији.
„Неколико фирми смо већ истраживали што се тиче референци, капацитета, ресурса и инжењера, а у ужем избору остале су две-три фирме. Надам се да ће у току прве половине године бити донета одлука, те да ће у року шест месеци та процедура бити и завршена“, прецизирао је саговорник Спутњика.
Он није могао да открије о којим је фирмама реч, напомињући да је један од критеријума који се подразумева да компанија има одговарајућу лиценцу и сертификате у складу са законодавством Републике Србије. На питање када ће моћи да саопшти назив компаније за коју се РЖД интернешенел одлучио одговара:
„Надам се у наредних неколико месеци. Имамо унутрашње корпоративне процедуре. После тих процедура то би могло да буде завршено.“
Султанов додаје да је ЗГОП, који се помињао у медијима, већ променио власника и да је Влада Србије донела о томе одговарајућу одлуку.
Султанов такође истиче да РЖД интернешенел још није донео одлуку о бизнис и финансијском моделу реализације овог пројекта, али да ће то свакако бити у виду сарадње са српским партнерима.
„То ће бити српско предузеће, а кад одредимо бизнис модел, саопштићемо јавности“, напомиње званичник руске компаније.
Упитан да ли би модел могао да буде пола-пола, будући да је први потпредседник компаније Александар Мишарин наговестио да би део могао бити остављен српским партнерима, Султанов каже:
„Није у питању само одржавање пруге. У питању је чињеница да смо у Србији остварили такав капацитет да имамо много механизације, имамо људе, кадрове, трениране подизвођаче који већ знају каквом брзином и квалитетом радимо и шта захтевамо. Видите и нашу сарадњу са Министарством за инфраструктуру и Железницама Србије, која је већ дала велике резултате — уштедели смо новац, пустили пругу много пре уговорених рокова, набавили 27 дизел моторних гарнитура, исто пре рокова. Не причамо само о одржавању пруга, одржавање је само део те приче, али ми бисмо желели да овде буде нека база, да српски људи и српска предузећа могу да ове делатности којима се ми бавимо раде и у Србији, као и у другим земљама. Одржавање пруге јесте једна од основних делатности, али су то и класични тендери у Србији и ван ње.“