Трактор „Кировец“ није само најјачи и по бројним перформансама најбољи трактор Совјетског Савеза, већ је он постао врло тражен и као издржљиво и јако индустријско возило. Наиме, на основама модела К-700 и неких модификација, направљено је много различитих пољопривредних, шумарских, грађевинских помоћних возила. „Кировец“ је увек био необично тражен.
„Тај трактор није био само необично прилагодљив различитим географским и временским условима по читавом СССР-у, већ је оставио свој траг и на пољима Америке, Канаде, Аустралије, Европе, па чак и на Куби. Поједини наши трактори су радили као тегљачи на аеродромима на Антарктику“, каже за Спутњик Сергеј Серебрјаков, директор Тракторског завода из Санкт Петербурга.
Данас постоје модификације тог трактора, прилагођене за рад на нафтним пољима и електро-енергетским комплексима за чишћење снега, и уопште у свакој сфери где су неопходне поузданост и снага.
Савремени „кировец К-744Р“ је принципијелно нова машина, која постепено мења чувени К-700 у индустрији Русије, али и ван граница те земље. Данас се производи чак 8 различитих модификација К-744Р, као и 18 типова других индустријских возила.
„За последње три године повећали смо број запослених и данас их је више од 2.600. У просеку наши радници имају 36 година. Плате су такође порасле“, каже директор завода Сергеј Серебрјаков.
Један од основних принципа кадровске политике Петербурског завода за производњу трактора је подршка младим стручњацима. За последње две године, Завод је успоставио везу са бројним универзитетима и вишим школама и захваљујући томе је више од 250 студената имало прилику да обави стручну праксу.
„Имамо одељења која припремају студенте за рад у нашим погонима по целој Русији, тачније на пољопривредним факултетима у Иркутској, Уљановској, Волгоградској области“, додаје Серебрјаков.
Завод ради на томе да стално буде у току са новостима у области науке и да сва могућа и доступна достигнућа укључи у производни процес, како би Русија могла да рачуна на повећање ефикасности у области пољопривреде.
Трактор „кировец“ је данас врло савремена машина, најпре захваљујући сталној модернизацији процеса производње и самих погона. Такође, Завод нуди сервисирање апсолутно сваког, па и најмањег проблема који корисник уочи током употребе трактора.
„Поредили смо ’кировец‘ на пољу у радним условима са америчким тракторима. Наши трактори остварују 13 одсто веће приносе и троше до 10 одсто мање горива. Ако узмемо у обзир и цену сервисирања, онда је наш трактор далеко најповољнији“, закључује Сергеј Серебрјаков.
Зато не чуди што се „кировец“ враћа на поља различитих држава, попут Канаде, Аустралије, Пољске, Француске. Велики успех је поновно успостављање сарадње са Казахстаном, где је прошле године испоручено 150 руских трактора, а 2017. године ће бити испоручено више од 200.