Развој воза, који тренутно има дневне и вечерње пробне вожње без путника, почео је почетком 2010, када је управа Московског метроа дала „Метровагонмашу“ задатак да створи потпуно нову генерацију возова за метро који би могли да буду конкуренти најбољим страним панданима.
Међу побољшањима које је захтевао Московски метро било је и да путници могу да се крећу од кроз вагоне дуж читавог воза; постављање склопивих седишта за повећање капацитета путника током великих оптерећења, већи улаз за бржи улазак и излазак и инсталација дигиталних система како би се путницима обезбедиле важне информације, укључујући и мониторе са сензорима на додир и интерактивне мапе.
Воз је такође опремљен додатним рукохватима и има посебне делове за инвалидска колица. Наравно, да би био конкурентан најбољим страним моделима воз, мора да се креће стабилно и тихо. „Москва“ може да достигне максималну брзину од 90 км/ч.
Надметање је одржано од 2013. до 2014. између неколико водећих руских и међународних инжењерских фирми, међу којима су „Метровагонмаш“, „Сименс“, „Синара груп“, „Бомбардијер“, „Шкода“, „Алстом“ и „Хјундаи“, од којих су многи партнери руских фирми. Крајем 2014. „Метровагонмаш“ проглашен је за победника у дизајну и додељен му је уговор за производњу 768 вагона (96 возова) нове генерације метро-возова до 2020. године.
Деведесет одсто компоненти воза направили су руски произвођачи, што је довело до значајне уштеде у односу на иностране понуде.
Назив „Москва“ изабран је уз помоћ Московљана који су гласали на веб-порталу „Активни грађанин“ и у јулу изабрали име.
Очекује се да ће први нови воз, који је тренутно у фази тестирања, почети да саобраћа на пролеће на Таганско-Краснопресњенској линији, једној од најпрометнијих линија метроа. Процењује се да воз има 15 одсто више капацитета од својих претходника и може да превезе више од 2.064 путника.
Воз „Москва“ је имао своју прву пробну вожњу у метроу 1. фебруара, а тестови се настављају. Очекује се да ће они бити завршени у марту 2017, након чега ће воз почети редовно да саобраћа.