00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Шта држава чини у контроли квалитета нафтних деривата

Енергија Спутњика 06.03.
Пратите нас
Шверц нафтних деривата већ деценијама је један од најуноснијих „бизниса“. У емисији „Енергија Спутњика“ разговарамо о томе шта држава чини у контроли квалитета нафтних деривата и да ли је то довољно да се спречи црно тржиште течних горива.

Са Јелицом Путниковић разговара Славиша Петковић, начелник Одељења за тржишни надзор у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Владе Србије.

Пре месец дана (6. фебруара) отпочела је примена још две уредбе о контроли порекла и квалитета нафтних деривата и биогорива. Њима је предвиђено да инспектори могу да контролишу и гориво у резервоарима возила, тачније камиона, аутобуса и пољопривредних машина.

  • Који су резултати за ових месец дана примене?
  • Маркирање деривата функционише већ неколико година. Да ли је и колико то помогло да се смањи црно тржиште горива у Србији?
  • Уредбом о маркирању деривата нафте још 2013. предвиђено је формирање националне референтне лабораторије, која би контролисала квалитет горива, али то се није десило. Колико то отежава посао?
  • Држава је својевремено дозволила да фирма која убацује маркер у исто време једина мери његову концентрацију и задужена је и за форензичку проверу тог истог материјала. Зар нема ту сукоба интереса?
  • Колико се, према проценама тржишне инспекције у Србији, пласира горива на црном тржишту? Колико држава ту губи?
  • Да ли сектор тржишне инспекције располаже са довољним бројем људи да би могао да „покрије“ све бензинске пумпе и остале објекте које контролише?
  • Шверцери, пре свега фирме, често увозе деривате или полуфабрикате на које се не плаћа акциза, а потом их продају као течна горива. Шта се најчешће шверцује на тај начин?
  • Како томе стати на пут?
  • Са којим државним органима и институцијама Одељења за тржишни надзор сарађује на спречавању шверца?
  • Шта би држава још требало да учини да се смањи шверц деривата?
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала