Роботи већ „живе“ у људским домовима и помажу људима да раде оно што они не воле, као што је вођење домаћинства. Недавно су представљени виртуелни роботи попут „Гугл хоум“, који помажу да се аутоматизују стамбене просторије. Али јапанска компанија „Гејтбокс“ учинила је корак даље и створила виртуелног робота са анимираним 3Д холограмом девојке направљеним за интеракцију са својим власником.
„Гејтбокс“ је пројекциона цев тежине пет килограма која приказује лик унутар цеви која има камеру, стерео звучнике, микрофон, сензоре за покрет, топлоту, влагу, осветљење, тастере и прикључак за слушалице за лично слушање. Све је дизајнирано да комуникација са роботом буде лака и налик на животну.
Уређај се може повезати на кућну мрежу и омогућава аутоматизовање неких задатака, као што је укључивање или искључивање светла и кућних апарата.
„Гејтбокс“ се повезује са iOS или Андроид апликацијом која омогућава корисницима да ћаскају са ликом када су ван куће.
Плавокоса девојка унутар цеви зове се Азума Хикари, и чак има свој веб-сајт. На сајту пише да је она „димензионални путник“. Азума има 20 година и висока је 158 цм. Воли да гледа аниме као хоби, а њена специјалност је прављење јаја на око. Наведено је и да воли крофне и не воли инсекте. Њен сан је да помаже људима који желе напорно да раде.
Азума има два гласа које власник може да бира. „Гејтбокс“ ју је назвао „првим ликом“, што указује да ће постојати опције за више ликова са којима ће се комуницирати у будућности.
Овај уређај кошта 289.000 јена (2.600 долара). Засад је подржан само јапански језик, али компанија планира да у децембру 2017. покрене енглеску верзију.
На основу њихове рекламе, њихова циљна група су нежење које ће, највероватније, користити роботе за кућне послове и добијање моралне подршке и комуникацију — управо оно за шта су у прошлости биле потребне праве девојке.