„Русија је природни копнени мост између Кине и Европе. Такав географски положај земље чини је важном кариком пројекта ’Нови пут свиле‘. Међутим, она може постати како један од главних његових праваца, тако и један од главних његових баријера“, сматра амерички лист.
По мишљењу „Форбса“, Русија је увек имала прилично лежеран став о развоју „Новог пута свиле“. Са једне стране, Русија учествује у његовом стварању, добија профит од царина и нових економских могућности, јер два од три копнена коридора пролазе преко територије Русије и користе њену транспортну инфраструктуру. Са друге стране, Москва омета планове Кине за развој мреже економских и саобраћајних путева у Централној Азији и Источној Европи. Ови региони, како наводи издање, Русија још увек сматра својим спољним границама.
Ипак, последњих година сарадња Кине и Русије се проширила и у развоју пројекта „Нови пут свиле“ дошло је до великог пробоја. У међувремену, формиран је Царински савез. Раније се на граници Казахстана и Русије прегледало десет одсто терета. То је знатно успоравало прелазак царине.
Осим тога, у овом тренутку Москва и Пекинг заједно раде на изградњи брзих железничких пруга између два града. Планирано је да растојање између престоница буде превладавано за само два дана.
У исто време настала ситуација у односима Русије и Запада може значајно да успори развој „Пута свиле“. Између осталог, процес је закомпликовао ембарго који је Москва увела западним земљама као одговора на санкције Запада. Тако се десило да многи производи које је Русија забранила да се увозе из иностранства имају велику потражњу на кинеском тржишту.
„Видимо добру реакцију од стране фармацеутских компанија, хемијске, ауто-транспосртне индустрије, произвођача луксузних предмета, као и воћа и поврћа. Међутим, у овом тренутку постоје велика ограничења због руског ембарга“, изјавио је један од представника компаније „Њу силк веј лоџистикс“.