Огрните се крављом балегом! (видео)

© AP Photo / John LocherМис универзума
Мис универзума - Sputnik Србија
Пратите нас
Корак смо ближе облачењу у крпице направљене од крављег измета.

Нећете веровати од чега ће се ускоро правити одећа. Реч је о тканини направљеној од измета, пише „Хафингтон пост".

„Анђели“ на сцени: Модна ревија „Викторијас сикрет 2015“ - Sputnik Србија
„Анђели“ на сцени: Модна ревија „Викторијас сикрет 2015“

Фондација „Ејч енд Ем“ подржала је петоро модних иноватора наградом „Глобалне промене“ (новчани део — око 106 милиона долара). Награда се додељује за одрживост и „идеје које могу изменити целокупну (модну) индустрију“.

Један од добитника је и холандска уметница и предузетница Јалила Есаиди, чији је текстил у шали назван „модна линија штале“.

Њен револуционарни производ „местик“ направљен је од целулозе која се налази у свим компонентама крављег ђубрива. Влажни материјали у крављем ђубриву садрже и киселине неопходне да „трансформишу целулозу у нови материјал“, објаснила је Есаидијева у интервјуу прошле године, уз опаску да после производње остаје „мање ђубрета у ђубрету“.

Она је на свом сајту објаснила да тканина служи и да се смањи потрошња фосфата и азота, две хемикалије које се налазе у ђубриву и загађују околину, чије је повећање у ваздуху у Холандији забележено прошле године.

„Рафинери 29“ извештава да материјал не смрди и да хаљине направљене од „местика“ приказане на модној ревији изгледају луксузно и елегантно.

Есаидијева је и творац „коже отпорне на метке“, „пројекта који је развио биоинжењеринг непробојне људске коже ојачане синтетичком пауковом мрежом“.

Новац од награде је додељен за „убрзани прелазак на безотпадну модну индустрију“, наведено је у саопштењу за штампу и учествоваће у једногодишњем програму убрзаног развоја идеја и производа и повезивању унутар модне индустрије.

Иако остаје да се види колико ће „местик“ бити ближи купцима после једногодишњег програма, намере Есаидијеве су јасне: „Ја само желим да људи брину о планети", рекла је на церемонији доделе награда у Стокхолму.

Иако продаја „местика“ није загарантована у „Ејч енд Ему“ или другим малопродајним предузећима компаније, портпарол корпорације је рекао да је „сврха идеје да подстакне одрживи развој у будућности“ и додао:

„Надам се да ће утицати на модну индустрију у целини.“

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала