Представник Тужилаштва у Одеси Олександар Жирносенко рекао је да се истрага спроводи због сумњи да су водећи људи завода кривотворили ремонтну документацију и технику.
„Такође се сумња у корупцију и многе друге назаконите радње везане уз делатност предузећа“, рекао је Жирносенко.
Према наводима украјинских медија, истражитељи су у хангару завода „Укрспецекспорт“ пронашли један „миг 21“ оружаних снага Анголе, за који се тврдило да је нестао.
Досадашња истрага у Хрватској — коју спроводе Војна полиција и Државно тужилаштво — утврдила је да је заступник украјинског завода у Хрватској члану Министарства одбране Хрватске, које је одабрало који ће завод добити посао ремонта, дао мито. Судски процес је у току.
Осим тога, истражитељи Војне полиције досад су уз помоћ Бугарске утврдили како је украјинска страна фалсификовала документацију за четири авионска трупа и да су трупови око пет година старији него што пише у пропратној документацији, пише „Јутарњи“.
Како би се прикрила малверзација на труповима и осталим деловима, „прекуцани“ су серијски бројеви и додати нови. Хрватска је у украјински завод послала својих седам авиона на ремонт. С обзиром на случај анголског „мига“ који је замењен, сада се отвара питање је ли исто учињено и с хрватским, те је ли само део или су сви замењени, наводи „Јутарњи лист“.
Хрватска је од Украјине купила пет „мигова 21“ који су након открића о лоше изведеном ремонту приземљени. Последице тако направљеног ремонта су већ познате — ратно ваздухопловство у правилу има на располагању четири авиона, кварови су константни, а пилотима се мотори све чешће гасе у ваздуху.
Сада је на украјинским истражитељима који су изузели сву документацију да утврде јесу ли ремонти заиста кривотворени. Резултати те истраге врло су важни јер би то Хрватској могла да буде подлога да од Украјине тражи поврат 132,9 милиона куна, колико је плаћено пет „нових“ „мигова“ и ремонт њих дванаест, навео је „Јутарњи“.