Велики број људи почиње дан брзим скроловањем кроз Фејсбук, али питање је колико сте зависни од промена статуса.
Најновије истраживање је показало да Фејсбук изазива зависност као цигарете или чоколада, и да сам поглед на лого изазива жудњу код неких корисника, пише „Ивнинг стандард“.
Откривено је да појединце од погледа на плави лого Фејсбука обузимају жмарци, због чега постају зависници којима је немогуће да се одупру „логовању“.
Тешким зависницима од друштвених мрежа довољно је да виде само иконицу слова „Ф“ па да прекину оно што су до тада радили и на брзину се улогују на Фејсбук.
Истраживачи Универзитета Врије у Амстердаму испитивали су 200 људи и открили да код честих корисника Фејсбука поглед на лого изазива спонтане „хедонистичке реакције“.
Ови рецептори задовољства су слични онима које имају страствени пушачи кад виде упаљену цигарету.
За мање редовне кориснике ове друштвене мреже утврђено је да су потпуно равнодушни кад виде Фејсбуков лого.
Уследио је експеримент, објављен у часопису „Сајбер психологија, понашање и друштвени медији“, који је мерио жељу корисника Фејсбука сматрајући да постоји директна веза између нивоа жудње и реакције на лого.
„Налази у овој студији су у складу са претходним истраживањима о сигналима глади које изазива храна, попут чоколаде или супстанце као никотин“, рекла је коауторка студије др Бренда Вајдерхолд.
Истраживачи Универзитета у Сан Дијегу утврдили су да провођење времена на Фејсбуку има изразито негативне ефекте попут смањења менталног здравља и задовољства животом.
У студији су анализирани корисници Фејсбука дуже од две године, и посматрано је како се они понашају после коришћења друштвене мреже.
Више од 5.000 волонтера је одговарало на питања о животним задовољствима, менталном и физичком здрављу и индексу телесне масе.
Резултати су показали да, за разлику од оних који имају пријатеље у реалном животу, дружење преко Фејсбука повећава осећај изолованости.