Америка схвата да би против Русије и Кине водила рат са себи равнима, односно у условима такозваног система ограничења приступа и у условима вишеструке борбе (на копну, мору, у ваздуху, космосу, сајбер-простору и електромагнетном спектру), наводи руски војни коментатор и извештач Иља Плеханов.
Американци су посебно забринути због резерви горива за тенкове М1 „абрамс“ који гутају по три галона на миљу и представљају кичму механизоване бригаде. Ови тенкови неће ускоро бити замењени, што значи да ће и даље захтевати велике количине горива, а у случају сукоба, биће омиљена мета противника.
Пентагон би волео да замени М1 „абрамс“, М2 „бредли“ и М109 „паладин“ за возила с мањом потрошњом горива. Разматрају се варијанте хибридно-електричних тенкова, коришћење водониковог горива, али тешко да ће ови пројекти доћи на ред за финансирање пре 2030. године.
У мају је командант Транспортне команде САД, генерал Дарен Макдју, обраћајући се Комитету за оружане снаге Сената САД, саопштио да у случају рата не би имао довољан број бродова, транспортних авиона и ваздушних пумпи за гориво да пребаци велику количину технике и људи на бојно поље. Саобраћајних средстава нема довољно ни за пребацивање ни за даље опслуживање армије у зони борбених дејстава.
Генерал је изјавио да је максимум за који је способан ваздушни одред његове команде да пребаци бригаду, на пример, у Северну Кореју, на авионима С-5 и С-17, а једна бригада за велики ратни сукоб није довољна.
Што се тиче морнарице, шеф Комитета за оружане снаге Џон Мекејн је навео да Америци фали десет бродова који би у било које време могли да превезу две бригаде спремне за борбена дејства, како је зацртано у војним плановима САД. Просечна старост транспортних бродова САД је 39 година, а у последњих пет месеци мање од 60 одсто њих могло би да учествује у војним вежбама.
И не само то, како пише лист „Брејкинг дефенс“, Транспортна команда нема планове у случају да транспортни бродови или авиони буду уништени.
Ове године Пентагон намерава да лансира своју логистичку стратегију, а током 2017. и 2018. требало би да буду одржана теренска испитивања нових начина превоза терета и људи.
У идеалним условима за логистику би требало да буду задужена мобилна, тешко уочљива, роботизована превозна средства, мањих димензија, која би било тешко уништити.
Једно од најбржих решења које би могло да се изведе већ сада, јесте „паметна“ аутоматизација потрошње електричне енергије.
Проблем је у томе, како пишу сами Американци, што ће у случају сукоба с Русијом руска средства за радио-елекетронску борбу „највероватније ударити по њиховим каналима за везу“, тако да ће све информације и аутоматизација потрошње горива постати бесмислени.
Једно од решења могло би да буде смањење броја људи који возе цистерне. Губици живе снаге у логистичким испорукама у Ираку 2003. године и број возача који су погинули од мина на путевима Ирана и Авганистана били су лекција. То би могло да се превазиђе делимично аутоматизованим конвојима, у којима беспилотне цистерне прате возило којим управља човек на челу колоне.
Излаз у случају великог сукоба за сада се види само у унајмљивању транспортних бродова и авиона од других земаља и ангажовање комерцијалних цивилних компанија за превоз војске и терета.