Пентагон није спреман за рат с Русијом или Кином

© Sputnik / Уђи у базу фотографијаТенкови М1 Абрамс на међународним војним вежбама у Летонији
Тенкови М1 Абрамс на међународним војним вежбама у Летонији - Sputnik Србија
Пратите нас
У условима раста војне моћи Русије и Кине, Пентагон преиспитује своју војну стратегију, нарочито у области логистике. У сукобу с противником који има оружје велике прецизности и далеког домета, огромна складишта, транспортни конвоји, гомила технике и жива сила претварају се у лаку и привлачну мету.
Кинески брод за експедицију на Антарктику - Sputnik Србија
Кина и Русија удружују снаге на Арктику

Америка схвата да би против Русије и Кине водила рат са себи равнима, односно у условима такозваног система ограничења приступа и у условима вишеструке борбе (на копну, мору, у ваздуху, космосу, сајбер-простору и електромагнетном спектру), наводи руски војни коментатор и извештач Иља Плеханов.

Американци су посебно забринути због резерви горива за тенкове М1 „абрамс“ који гутају по три галона на миљу и представљају кичму механизоване бригаде. Ови тенкови неће ускоро бити замењени, што значи да ће и даље захтевати велике количине горива, а у случају сукоба, биће омиљена мета противника. 

Пентагон би волео да замени М1 „абрамс“, М2 „бредли“ и М109 „паладин“ за возила с мањом потрошњом горива. Разматрају се варијанте хибридно-електричних тенкова, коришћење водониковог горива, али тешко да ће ови пројекти доћи на ред за финансирање пре 2030. године.

У мају је командант Транспортне команде САД, генерал Дарен Макдју, обраћајући се Комитету за оружане снаге Сената САД, саопштио да у случају рата не би имао довољан број бродова, транспортних авиона и ваздушних пумпи за гориво да пребаци велику количину технике и људи на бојно поље. Саобраћајних средстава нема довољно ни за пребацивање ни за даље опслуживање армије у зони борбених дејстава. 

Председници Русије и Кине Владимир Путин и Си Ђинпинг на форуму у Пекингу - Sputnik Србија
Нова америчка параноја: Русија и Кина против светске демократије

Генерал је изјавио да је максимум за који је способан ваздушни одред његове команде да пребаци бригаду, на пример, у Северну Кореју, на авионима С-5 и С-17, а једна бригада за велики ратни сукоб није довољна. 

Што се тиче морнарице, шеф Комитета за оружане снаге Џон Мекејн је навео да Америци фали десет бродова који би у било које време могли да превезу две бригаде спремне за борбена дејства, како је зацртано у војним плановима САД. Просечна старост транспортних бродова САД је 39 година, а у последњих пет месеци мање од 60 одсто њих могло би да учествује у војним вежбама. 

И не само то, како пише лист „Брејкинг дефенс“, Транспортна команда нема планове у случају да транспортни бродови или авиони буду уништени. 

Ове године Пентагон намерава да лансира своју логистичку стратегију, а током 2017. и 2018. требало би да буду одржана теренска испитивања нових начина превоза терета и људи. 

У идеалним условима за логистику би требало да буду задужена мобилна, тешко уочљива, роботизована превозна средства, мањих димензија, која би било тешко уништити. 

САД-Русија-Кина - Sputnik Србија
Амерички обавештајци: Русија и Кина највећа претња и у 2017.

Једно од најбржих решења које би могло да се изведе већ сада, јесте „паметна“ аутоматизација потрошње електричне енергије. 

Проблем је у томе, како пишу сами Американци, што ће у случају сукоба с Русијом руска средства за радио-елекетронску борбу „највероватније ударити по њиховим каналима за везу“, тако да ће све информације и аутоматизација потрошње горива постати бесмислени. 

Једно од решења могло би да буде смањење броја људи који возе цистерне. Губици живе снаге у логистичким испорукама у Ираку 2003. године и број возача који су погинули од мина на путевима Ирана и Авганистана били су лекција. То би могло да се превазиђе делимично аутоматизованим конвојима, у којима беспилотне цистерне прате возило којим управља човек на челу колоне. 

Излаз у случају великог сукоба за сада се види само у унајмљивању транспортних бродова и авиона од других земаља и ангажовање комерцијалних цивилних компанија за превоз војске и терета. 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала