„Како се наводи у завршном извештају, током рада техничке комисије анализирани су резултати балистичке и експлозивно-техничке експертизе које је представио Истражни комитет Русије. Том приликом нису откривени никакви знаци утицаја експлозивних направа на авион“, изјавио је Морозов.
Према његовим речима, ни тип разбацаних делова олупине, нити њихово стање нису потврдили верзију да је било експлозива у авиону или да је авиона уништен у ваздуху.
Морозов је такође рекао да није било никаквог нестанка секундарних фрагмената записа црних кутија Ту-154М о којима говоре пољски експерти.
Према подацима МАК, у авиону су се налазиле две црне кутије: редовна и експлоатациона, пољске производње. Друга је постављена без договора са конструкторима авиона и системом регистрације.
Морозов је навео да су се дешифровањем екплоатационе кутије бавили пољски експерти.
„Установљено је да је на њој снимање прекинуто две и по секунде пре редовне црне кутије. Могуће да је управо то извор информација о ’нестале‘ три секунде“, рекао је председник комисије МАК.
У Пољској се настављају спекулације о паду Ту-154 код Смоленска. Почетком фебруара објављено је да пољске власти намеравају да Русију туже Међународном кривичном суду у Хагу за одбијање да им преда остатке Ту-154.
У марту је саопштено да се Генерално тужилаштво Пољске обратило Лабораторији за криминалну полицију Шпаније за помоћ у истрази пада авиона Ту-154. Шпанска страна ће проверити да ли се остаци авиона показују трагове експлозије.
Авион Ту-154 председника Качињског пао је 2010. године приликом слетања на аеродром Смоленск северни.
Међудржавни авијациони комитет је 2011. године објавио коначни извештај о резултатима техничке истраге, према којем су непосредни узроци пада авиона одлука посаде да не слеће на помоћни аеродром и пропусти у обезбеђивању лета и припреми пилота.
Нова пољска комисија која истражује околности авионске несреће код Смоленска представила је 15. септембра прошле године прве резултате свог рада. Експерти су саопштили да је авион почео да понире на 900 метара од места пада, као и да су у последњим секундама лета отказали генератор, мотор и уређаји за контролу висине авиона.
Пратите нас на Твитеру и први сазнајте оно што други прећуткују.