Један од највећих изазова за странце који долазе у Русију је саобраћај у Москви, пише новинар „Стандарда“ Андре Балин. Број аутомобила по глави становника у Москви није већи него у Европи, али је мрежа путева сувише мала за град у којем живи више од 12 милиона људи.
Дуги низ година град се бори са великим саобраћајним гужвама. Свако ко жели да петком оде у викендицу, треба да има „време и нерве“, истиче аутор текста.
Прошле године више од 20.000 људи у Русији је погинуло у саобраћајним несрећама, што је шест пута више него у Немачкој. Ово се дешава, између осталог, због „начина на који Руси возе“.
„Са језом се присећам ноћног путовања у таксију у Москви, када је возач Јерменин јурио по руској престоници као да га неко гони“, пише Балин.
На покушај аутора да се веже, возач је одговорио „са презривим уздахом“ и показао на икону која је висила у аутомобилу.
„У Русији се возачи више ослањају на иконе Исуса, Марије и Николаја Чудотворца него на појас и ваздушне јастуке“, наглашава аутор.
Током „најавантуристичкијег путовања у Русији“ из Санкт Петербурга у Москву, возач је нагазио педалу гаса „до краја“. Приближавајући се Москви возач је, пошто је саобраћај био густ, почео да вози слалом и „отворио две нове траке: једну за супротан смер и другу — десно од зауставне траке“.
На крају је ипак морао да успори — кочнице су почеле да отказују и до Москве је морао да користи ручну кочницу. Предлог да га довезе до куће аутор је одбио и отишао до најближе станице метроа.
„Иако је и у метроу гужва, у Москви је оно ипак најсигурније превозно средство“, закључио је новинар „Стандарда“.
Пратите нас на Твитеру и први сазнајте оно што други прећуткују.