00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ВЕСТИ
Сукоб у Украјини после напада западним ракетама на Русију
06:30
24 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
06:54
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

„На нишану Лазанског” — Стижу „мигови”, ракете и тенкови. Није могло брже! (видео)

© Sputnik / Радоје ПантовићМирослав Лазански са својим гостима
Мирослав Лазански са својим гостима - Sputnik Србија
Пратите нас
Председник Русије Владимир Путин потврдио је у Астани српском председнику Вучићу да шест авиона типа МиГ-29, које је Руска Федерација донирала Србији, стижу до половине јула, чиме су коначно прекинуте све дипломатско-политичке спекулације о испоруци тих авиона.

О томе шта Србија добија од Русије на поклон, а шта је то што ће морати да плати 180 милиона долара, Мирослав Лазански је у емисији „На нишану“ разговарао са помоћником министра одбране Србије др Ненадом Милорадовићем и ваздухопловним генералом Драганом Катанићем.

Милорадовић каже да испорука руских „мигова“ Србији није могла бити брже реализована јер је пуно државних субјеката унутар Руске Федерације укључено и било је неопходно испоштовати све процедуре. Сада се, напомиње, очекује завршница последње, техничке фазе реализације руске донације.

„Нема никакве дилеме да шест авиона од Русије добијамо бесплатно, а финансијски пакет подразумева да ће се на њима, као и на четири која већ имамо, обавити модернизација и радови попут продужења летног века до 30 година. Ми купујемо допунску опрему за земаљско одржавање ’према стању‘, дакле на квалитетнији начин од онога како смо то до сада радили, затим купујемо генералне ремонте у континуитету, који ће омогућити да авионе одржавамо у наредних 14 година, плус добијамо и модернизацију која ће се вршити у три фазе. За ту количину новца добијамо заиста редак квалитет у односу на то како су ту проблематику решили наши суседи, пре свега са западним авионима“, напомиње Милорадовић.

Уз авионе који ће бити модернизовани на категорију „четири плус“, истиче Милорадовић, Србија од Русије добија и резервне делове — моторе, најмодерније ракете ваздух-ваздух Р-77 средњег домета са радарским навођењем, ласерски навођене ракете ваздух-земља и авио-бомбе. Када се узме у обзир цена авиона, модернизација, резервни делови и ракете, пакет који наша земља договара са Русијом омогућава нам да решимо питање повећања и модернизовања нашег наоружања чак три до пет пута повољније од земаља у региону.

© Sputnik / Радоје ПантовићМирослав Лазански у студију
Мирослав Лазански у студију - Sputnik Србија
Мирослав Лазански у студију

Генерал Катанић подсећа да је наша ловачка авијација 1967–1968. године у потпуности прешла на руску авијацију. Тада смо наоружани авионима „МиГ-21“ и променили смо три генерације тих авиона, а 1987. године дошло је 16 авиона „МиГ-29“.

„За ових 50 година, колико су руски авиони у нашем наоружању, комплетна инфраструктура и опрема којом располажемо јесте руског порекла. Зато је сасвим оправдано да наставимо са употребом тих авиона јер је преобука пилота, техничара и улагање у опрему потребну за ове авионе далеко мања него када бисмо прешли на авионе западног порекла, утолико пре што они по борбеним могућностима нимало за њима не заостају“, објашњава Катанић.

Поводом спекулација у јавности да Србија нема довољно обучених пилота који би летели на овим „миговима“, Катанић напомиње да су руски авиони деценијама у употреби у нашој авијацији.

„Сви пилоти који лете на авионима ’МиГ-21‘ за врло кратко време и са малом преобуком прелазе на нове авионе. Тачно је да су строжи здравствени критеријуми јер су тежи услови пилотирања на ’МиГ-29‘, али сама техника пилотирања је слична јер је половина инструмената малтене иста“, каже Катанић.

Иначе, уз авионе „МиГ-29“, Руска Федерација поклања Србији и 30 модернизованих тенкова Т-72, као и 30 модернизованих оклопних аутомобила БРДМ-2.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала