Више од 20 одсто Руса у сродству са енглеском краљицом

© REUTERS / Toby MelvilleБританска краљица Елизабета на коњским тркама у Аскоту
Британска краљица Елизабета на коњским тркама у Аскоту - Sputnik Србија
Сваки пети Рус повезан је са британском краљевском кућом Виндзора, а тако велика раширеност племенитих гена међу Русима може се приписати обимним крвним везама између племства царске Русије и европске аристократије, као и друштвеног хаоса који је укључивао Руску револуцију пре сто година.
Владимир Жириновски - Sputnik Србија
Жириновски рођак Трампа?

Руска генетичка истраживачка компанија „Генотек“ из Москве недавно је открила је да је отприлике једна петина свих Руса у генетском сродству са династијом Виндзора, владајућом династијом Велике Британије. Истакнуте историјске личности су такође у сродству са краљицом Елизабетом Другом, укључујући Николаја Другог, последњег цара Русије, и Марију де Медичи, краљицу Француске која припада прослављеној богатој династији Медичијевих из северне Италије.

Истраживање се заснива на анализи генома руског народа и припадника истакнутих европских династија из прошлости и садашњости. Раскидање ланца ДНК је показало да око 20 одсто савремених Руса дели исту хаплогрупу као чланови династије Виндзор, што значи да су носиоци испитиваних узорака имали заједничке претке пре неколико векова.

„Пре три године урадили смо ДНК анализу Владимира Жириновског, једног од истакнутих савремених политичара и јавних личности Русије, и резултати су показали да он има заједничке претке са Наполеоном и Ајнштајном. Једна од хаплогрупа Жириновског Е1б1б1 веома је интересантна — она се налази се и у ДНК Адолфа Хитлера, Влада Цепеша (познатог као Дракула) и Бенита Мусолинија“, рекао је Валериј Илински, директор „Генотека“.

Истраживачи су анализирали узорак од 2.500 генома широм Русије и Украјине, укључујући и градове као што су Москва, Санкт Петербург, Екатеринбург, Сочи, Краснодар, Ростов на Дону, Владивосток, Новосибирск, Симферопољ и Кијев. Готово половина узорака генома били су мушки геноми.

Праисторијко доба - Sputnik Србија
Епохално откриће: Одакле потичу Срби и ко су нам били преци

Са мајчинске стране, већина савремених Руса припада митохондријској групи (хаплогрупи) Х, која се најпре појавила међу народима Блиског истока и југоисточне Азије пре око тридесет хиљада година. Потом су носиоци те хаплогрупе мигрирали у Европу, отприлике пре двадесет, двадесет пет хиљада година. Данас неких 41 одсто Европљана дели ту хаплогрупу.

Управо та хаплогрупа била је та која је истраживачима омогућила да открију крвне везе између 20 одсто Руса и енглеске краљице Елизабете Друге, заједно са Маријом де Медичи, између осталих истакнутих личности. Откриће показује да су етнички Руси генетски Европљани, пошто је проценат неевропске ДНК који је пронађен међу добијеним узорцима незнатан.

Налази студије такође пружају додатне доказе о блискијим везама између Руса и других народа северне Европе. Последњи руски цар, Николај Други из династије Романових, био је близак рођак многих европских монарха са почетка двадесетог века, укључујући и немачког цара Вилхелма Другог из династије Хоенцолерн и монарха династија Сакс-Кобург-Гота, Хановер и Виндзор.

Већина племства царске Русије имала је крвне везе са династијом Романових или династијом Рјуркович, који су директни потомци викиншких освајача, чије је присуство било значајно у Русији у десетом веку, у Енглеској у једанаестом веку, као и у Француској и у Сицилији у том периоду.

После Бољшевичке револуције и друштвеног хаоса који је касније уследио, ови геноми су се веома проширили међу руском популацијом, што објашњава њихово присуство у 20 одсто савремених Руса.

У међувремену, са очеве стране, 25 одсто савремених Руса дели хаплогрупу Р1а1, која се појавила пре око десет хиљада година у северном каспијском региону. Та хаплогрупа се такође налази у ДНК Франсиса Дрејка, енглеског поморског истраживача, трговаца и бродовласника из шеснаестог века, као и у ДНК краља Вилема Александра, владајућег монарха из Холандије.

Раније истраживање „Генотека“ показало је да само 16,2 одсто савремених Руса носи геноме првобитних народа који су насељавали срце Русије пре много векова. Приближно 19,2 одсто савременог руског генома слично је онима код Украјинаца и Белоруса, док око 13,1 одсто деле Руси и Финци, а још 6,3 одсто руске ДНК су геноми типични за Мађаре.