Мост се срушио мање након од две недеље пошто је председник Кењата посетио место у оквиру своје кампање пре општих избора у августу. Кењата се поново кандидовао за председника, а фокус његове кампање је на инфраструктурним пројектима, попут нове железнице између Најробија и луке Момбасе.
Section of Sh1b #SigiriBridge in Budalangi, Busia County collapses 11 days after it was inspected by President Kenyatta and DP Ruto. pic.twitter.com/dJqsUheDUb
— Citizen TV Kenya (@citizentvkenya) June 26, 2017
Председник је обећао да ће изградити мост у Бусији након што се у том округу преврнуо чамац који је превозио 11 особа. У несрећи су погинули сви путници.
Рушење није добра вест за кинеске компаније које послују у Африци. Током протекле деценије, када су кинеске компаније добијале више уговора за изградњу путева и реализацију других инфраструктурних пројеката широм континента, кинески званичници и компаније су радили на побољшању репутације, јер су фирме биле оптуживане за лош квалитет радова и слабе сигурносне стандарде.
Sh1.2b Bridge collapses days after Uhuru inspection — PHOTOS — Daily Nation https://t.co/vC7apbM7xM#SigiriBridge pic.twitter.com/pfM0fTQxYe
— Daily Nation (@dailynation) June 26, 2017
Кинеске компаније су градиле и деонице пута у Замбији, које је спрала киша 2009. године, и болницу у Анголи, која је евакуисана 2010. године због бојазни локалних званичника да ће се срушити.
Поменути мост, дужине 100 метара, градила је кинеска компанија „Оуверсиз енџиниринг груп“, подружница „Чајна рејлвеја“, једне од највећих грађевинских компанија на свету, а ангажовале су је кенијске власти. Компанија је радила са британском непрофитним организацијом „Сигурнији свет“ како би кроз разговоре са локалним становништвом решавала све проблеме у вези са пројектом.
Sigiri bridge will significantly reduce deaths and make it easier for the residents to access markets, schools and hospitals. pic.twitter.com/WDzAebmQQI
— Uhuru Kenyatta (@UKenyatta) June 14, 2017
„Ово је врло необично, јер су испуњени сви стандарди и спецификације које је тражио послодавац“, рекао је руководилац пројекта Џером Хуа за кенијске новине „Нејшен“. „Ми имамо искусне инжењере и једнако смо збуњени због онога што се догодило. Надамо се да ћемо пронаћи узрок проблема и исправити штету.“
Компанија је саопштила да мост, који је првобитно требало да буде завршен следећег месеца, може да се поправи, али да ће цена његове изградње, која је првобитно износила 1,2 милијарде шилинга, вероватно бити повећана.