00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Срушио се мост у Кенији две недеље након што га је обишао председник

© AFP 2023 / JENNY VAUGHANРадници на изградњи бране у етиопијској Омо долини
Радници на изградњи бране у етиопијској Омо долини - Sputnik Србија
Пратите нас
У западној Кенији се срушио мост, који је изградила кинеска компанија, вредан десет милиона долара, и који је лично наручио председник Ухуру Кењата. Најмање 27 радника је повређено када је мост пукао у понедељак (26. јуна). Влада је зауставила изградњу и послала тим инжењера да истраже инцидент.

Мост се срушио мање након од две недеље пошто је председник Кењата посетио место у оквиру своје кампање пре општих избора у августу. Кењата се поново кандидовао за председника, а фокус његове кампање је на инфраструктурним пројектима, попут нове железнице између Најробија и луке Момбасе.

​Председник је обећао да ће изградити мост у Бусији након што се у том округу преврнуо чамац који је превозио 11 особа. У несрећи су погинули сви путници.

Рушење није добра вест за кинеске компаније које послују у Африци. Током протекле деценије, када су кинеске компаније добијале више уговора за изградњу путева и реализацију других инфраструктурних пројеката широм континента, кинески званичници и компаније су радили на побољшању репутације, јер су фирме биле оптуживане за лош квалитет радова и слабе сигурносне стандарде.

Кинеске компаније су градиле и деонице пута у Замбији, које је спрала киша 2009. године, и болницу у Анголи, која је евакуисана 2010. године због бојазни локалних званичника да ће се срушити.

Поменути мост, дужине 100 метара, градила је кинеска компанија „Оуверсиз енџиниринг груп“, подружница „Чајна рејлвеја“, једне од највећих грађевинских компанија на свету, а ангажовале су је кенијске власти. Компанија је радила са британском непрофитним организацијом „Сигурнији свет“ како би кроз разговоре са локалним становништвом решавала све проблеме у вези са пројектом.

​„Ово је врло необично, јер су испуњени сви стандарди и спецификације које је тражио послодавац“, рекао је руководилац пројекта Џером Хуа за кенијске новине „Нејшен“. „Ми имамо искусне инжењере и једнако смо збуњени због онога што се догодило. Надамо се да ћемо пронаћи узрок проблема и исправити штету.“

Компанија је саопштила да мост, који је првобитно требало да буде завршен следећег месеца, може да се поправи, али да ће цена његове изградње, која је првобитно износила 1,2 милијарде шилинга, вероватно бити повећана.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала