За осликавање књига био је задужен Драган Пауновић, сликар, стрип-аутор и илустратор.
„Велика је привилегија представљати ове књиге. Ова трилогија је нешто што би заиста могло да нас обрадује. При првом сусрету са његовим рукописима, а то је било пре ’Сибира‘, видео сам да је у питању огроман дар. Ова трилогија је замишљена као врста популарног штива, али је ипак испало да је у питању високи домет. Ове књиге нас повезују са нашим прецима и основна идеја јесте да смо сви ми деца Немањића. Имамо живу, родбинску везу са оном династијом која нас је створила. У питању је повратак у традицију и оживљавање нашег духа. Одлазак у то доба је повратак у сигурно и враћање нашој вери и поезији, а књиге су заиста поетски значајне. Кецмановић и Стојиљковић су у стању да призоре маркирају и изложе их уз минимум реторичке грађе. Језик је веома моћан и поетичан, али веома прецизан и савремен. Може се рећи животворан. Све ово је довољно да ове књиге прогласимо бестселером, а важно је, у овом тренутку, да оне сведоче о нама“, рекао је на промоцији Желидраг Никчевић.
„Ово би требало да буде прва у низу трилогија о Немањићима које планирамо да напишемо. Када је идеја о снимању филма и серије о Немањићима, коју бисмо ми писали, пропала, ми смо се одлучили на овај подухват. Ова идеја о серији исписаних трилогија би обухватала комплетан период владавине Немањића. Од филмске идеје остала је замисао да књиге буду илустроване, што је врло добро и врло битно. О Немањићима Срби знају врло мало, иако се о томе доста писало. Ми смо осетили потребу да ту тему приближимо широј публици, а и илустрације доприносе бољем прихватању књига. Основна замерка је била да су књиге необимне. Оне су просто, да кажемо, економичне. Оне заиста нису обимне, али су сасвим довољне за почетно упознавање са Немањићима, тачније, у овом случају, са Стефаном Немањом. Надам се да смо, поред свега тога, успели да, комбинујући чињенице и контролисану машту, постигнемо максимум понудивши Немањином животу једну заокруженост и смисао“, речи су писца Владимира Кецмановића.