„Хеликоптери Русије“ заједно са кинеским партнером АВИК раде на пројектовању цивилног тешког хеликоптера. Ова летелица ће се серијски производити у Кини.
„Хеликоптери Русије“ са своје стране инвестирају технологије у овај пројекат и на бази заједничког уговора раде на развоју одређених система хеликоптера. Кинеска страна ће се бавити пројектовањем, обављањем испитивања и тестирања, сертификацијом, као и „лансирањем“ хеликоптера на тржиште, додаје Павленко.
„Кина је званично носилац свих пројеката овог заједничког руско-кинеског хеликоптера и зато и перспективе даљег развоја леже на Пекингу. Што се тиче тржишта, на који ће се овај хеликоптер пласирати, то ће углавном засада бити кинеско. Али, морам да нагласим да уколико даља разрада овог пројекта буде успешна, могућ је излазак и на друга тржишта“, додао је Павленко.
Руско-кинески међувладин споразум на основу којег се и спроводе радови на стварању заједничког хеликоптера, један је од главних резултата посете председника Русије Владимира Путина Кини јуна 2016.године.
Истиче се да је ово потпуно нови хеликоптер, предвиђен за решавање најразличитијих задатака — од превоза робе до евакуације људи, као и пружање адекватне помоћи у случају пожара.
У зависности од природе мисије, узлетна маса летелице може износити од 38,4 тоне до 40, 9 тона. Терет који овај хеликоптер може да понесе са собом варира од 10 до 15 тона. Максимална брзина коју летелица може да развије је до 300 км на час. Хеликоптер може да издржи различите метеоролошке услове. Наводи се да ће нови хеликоптер имати и сва најбоља техничко-технолошка решења која су већ део руског хеликоптера Ми-26.
„Током спасавања и санирања последица различитих елементарних непогода у планинама Кине, руски хеликоптери Ми-26 и Ми-28 су се одлично показали. Неопходна техника и људство су брзо и лако били транспортовани баш тамо где су били најпотребнији“, додаје Павленко.
Генерално, сви руски хеликоптери који су сада у употреби у Азији, одлично су се показали. Тајна успеха лежи у јединственим техничким карактеристикама и једноставном одржавању. У односу на западне, руски хеликоптери показују далеко већу издржљивост у лошим условима попут јаких киша, високих температура, али и повишене влажности и веома прашњавог и песковитог терена.