Већ првог дана изложбе показало се да највеће интересовање влада за лаки вишенаменски ловац 4++ генерације МиГ-35, који је још у фази тестирања, а чија ће серијска производња да почне за две године.
Генерални директор компаније „МиГ“ Иља Тарасенко је рекао да се нова конфигурација, приближава могућностима 5. генерације. Према његовим речима, МИГ-35 има нове радарске и извиђачке способности, опремљен је надограђеним оружјем и стелт оплатом која га чини невидљивим противнику и то је оно што овај авион чини толико атрактивним.
МиГ-35 би требало да замени свог претходника МиГ-29.
Директор „Мига“ је навео да око 30 земаља користи различите модификације авиона МиГ-29 и истакао је да су у току разговори са потенцијалним купцима. За новог руског ловца заинтересовано је тржиште Индије, Југоисточне Азије, Блиског истока, Африке и Латинске Америке.
Тарасенко је истакао и да ће МиГ-35 бити конкурентан по цени. На питање „Спутњика“ о којој суми је реч, директор „Мига“ није хтео да открије, али је казао да ће бити 20 до 25 одсто јефтинији од других конкурената из те класе.
Посетиоци МАКС-а МиГ-35 могу да виде на статичкој изложби, док ће летачки програм новог ловца бити приказан на форуму „Армија 2017“ у августу, на аеродрому „Кубинка“ у Подмосковљу.
Још једна звезда изложбе је и хеликоптер специјалне намене Ми-171Ш-ВН, рађен за руске јединице и усавршен на основу искустава стечених у Сирији.
У питању је модификација основног модела Ми-171, који се први пут појавио почетком деведесетих, а нова верзија ће боље одговарати и функционисати у блискоисточним сувим климатским условима.
Хеликоптер ће бити у стању да понесе 13.500 килограма и да лети брзином од 280 километара на час.
Притом, под хеликоптера је ојачан кевларом и нуди већу безбедност од метака, а опремљен је и уређајима за радио-локациону борбу, па лако може да неутралише ракете непријатеља.
Посебну пажњу је скренуо и „терминатор са Арктика“. Реч је о специјалном арктичком хеликоптеру Ми-8АМТШ-ВА, који нема пандане у свету.
Овај хеликоптер је опремљен моћним моторима, системом заштите од леда и скијама за слетање, дизајниран је за борбу у невероватно хладним условима, чак и на минус 60 степени Целзијуса, као и током екстремних временских непогода.
Експерти наводе да конкурентски хеликоптери стране производње при таквим темепратурама не би могли ни моторе да покрену.
Хеликоптер има и напредни систем загревања кабине који се користи на свемирским бродовима.
Један од најинтересантнијих експоната на изложби МАКС 2017 је и школско-тренажни авион, једномоторац Јак-152, који је свој први лет имао у септембру прошле године.
Овај нови авион идеалан је за обуку и тренинг пилота, а наследник је чувеног тренажног авиона Јак-52 познатог као „летећи сто“.
Овим двоседом може да управља и један члан посаде, а авион је опремљен и системом за избацивање седишта пилота „Звезда“ СКС-94, који омогућава безбедно катапултирање из кабине при брзинама до 400 километара на сат и на висинама од 10 до 4.000 метара.
Летећи аутомобил — амфибија „Тритон“ је такође једна од звезда овогодишње изложбе. У питању је двосед који је у стању да се преко копна креће на електронски погон, у ваздуху као авион са меким крилима, а по води као чамац-амфибија.
Џип је дугачак 2,95 метара, и у стању је да развије максималну брзину од 100 километара на час.
Електропогон има батерије да по копну пређе 100 километара, а по води и ваздуху чак 400.
Максимална висина коју „Тритон“ може достићи износи 4.200 метара.
Такође, сва пажња изложбе је била поклоњена руском ловцу пете генерације Т-50, а посетиоци МАКС-а су имали прилику да виде акробације овог суперавиона и на небу — пилоти су показали елементе ваздушних борби, чиме су задивили публику.
Очекује се да Т-50 уђе у наоружање у 2018. години.
Звезде овогодишњег МАКС-а су и летачке акробатске групе „Руски витезови“, „Стрижи“, „Руски соколови“ и друге.
МАКС 2017 није могао да прође ни без демонстрације копнене војне технике, најбољих ПВО система и транспортера.
Међународни ваздухопловно-космички салон МАКС 2017 се одржава у подмосковском граду Жуковском од 18. до 23. јула и сматра се једним од најбољих авио-изложби те врсте у свету.