00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Рекорд у Данској: Више електричних него бензинских станица

CC0 / / Електрични аутомобил
Електрични аутомобил - Sputnik Србија
Пратите нас
Иако је укупни развој електричних возила на тржишту спор, чини се да је Данска посвећена свом циљу да замени конвенционалне аутомобиле. Недавно је, упркос очигледном недостатку потражње, број електричних пуњача широм те нордијске државе превазишао број бензинских пумпи.
Електрични аутомобил Тесла пуни се на станици у Шарлоту. - Sputnik Србија
Илон Маск објавио фотографију новог „Тесле“

Тренутно у Данској има 2.030 електропуњача за електрична возила, што је за два више више од 2.028 обичних бензинских станица, закључак је извештаја Данске енергетске асоцијације.

„Наравно, то је прилично симболично, али та бројка ипак показује да се инфраструктура све више поправља“, рекао је Лерке Фладер, шеф Данске асоцијације за електрична возила.

Али док инфраструктура електричних возила цвета, чини се да је крајња перспектива тржишта електричних возила у тој нордијској земљи прилично мрачна. Недавно је продаја електричних аутомобила у Данској опала, након што је Влада одлучила да смањи субвенције за електрична возила. До сада је током 2017. године у Данској продато само 182 електрична аутомобила, од чега само 17 приватним корисницима, што је велики пад у односу на 4.605 продатих 2015. године, објавио је „Копенхаген пост“.

Пад је касније приписан људима који су одустали од куповине електричних аутомобила због смањења субвенција, док Ларке Фладер тврди да је накнадно уведени порески режим „потпуно убио тржиште“.

И док се чини да је Влада схватила своју погрешну процену и да, наводно, тренутно ревидира контроверзни порез, суседна Норвешка, почетком године, постала је прва земља на свету у којој су електронска возила надмашила традиционалне аутомобиле на фосилна горива.

Међународни авио-космички салон МАКС 2015. - Sputnik Србија
Русија представља нови летећи аутомобил — амфибију „Тритон“

Иронично је што Норвешка, највећи произвођач нафте у Западној Европи, такође има и најзеленији аутомобилски возни парк на свету, са 500.000 електричних и хибридних аутомобила, од чега је 100.000 чисто електричних возила. Влада Норвешке обећала је да ће до 2025. године елиминисати све нове аутомобиле на фосилна горива. С обзиром да 98 одсто норвешке електричне енергије долази од хидроенергије, код електричних возила готово да нема емисије угљен-диоксида.

У Шведској, још једној нордијској нацији, такође нема сумње да ће електрична возила постати главна у наредној деценији. Почетком овог месеца, „Волво“ је направио историјску посвећеност укидању конвенционалних аутомобила након 2019. године, са плановима да ће до 2025. године продати најмање један милион возила на електричну енергију, укључујући и чисто електрична и хибридна возила.

Данска је глобални лидер у ветроелектранама, али огромни порез на возила од 180 одсто чини се да и даље представља непремостиву препреку за будућност електричних аутомобила. У Данској је „Е.ОН“ далеко највећи снабдевач са више од 1.300 места за пуњење широм те нордијске земље.

Савремени електрични аутомобил обично се напуни од нула до 80 одсто за око 30 минута.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала