00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Индија преузима кинеске савезнике: Русија и Иран на новом „Путу свиле“

CC0 / Pixabay / Глобус
Глобус - Sputnik Србија
Пратите нас
Као одговор на кинеску иницијативу „Један појас, један пут“ са намером да се створи нови економски коридор и појача утицај Азије у светској економији, Њу Делхи је лансирао алтернативни пројекат — саобраћајни коридор „Север—југ“ чији је задатак јачање веза између Индије, Ирана, Русије, кавкаског региона и Централне Азије.

Коридор ће се, према постојећим плановима, простирати од Индије до Русије и повезиваће Персијски залив и Индијски океан са Каспијским језером. Иран ће тако у овом пројекту постати један од кључних играча преко чије територије би требало да пролази значајан део саобраћајног коридора.

Ангела Меркел између Доналда Трампа и Емануела Макрона - Sputnik Србија
Ових шест кризних жаришта могу политичарима да упропасте лето

Пир Мухамед Молахези, ирански аналитичар и познавалац прилика у Авганистану, Пакистану и Индији, у интервјуу за Спутњик објашњава које су потенцијалне користи овог пројекта за Техеран.

„Важност коридора ’Север—југ‘ је у томе што ће се, захваљујући њему, трошкови и време превоза робе смањити за приближно 30 одсто“, напомиње он.

Ако би Индија желела да превози своју робу у Европу неким другим путем, морала би да потроши више и времена и новца.

„У вези са тим, Иран, Русија и Индија воде преговоре о заједничким погодностима коришћења иранских лука Чабахар или Бедер Абас, одакле се копненим путем може стићи до иранских лука на Каспијском мору. Пре неколико година је овим поводом већ био постигнут споразум, али је суспендован због америчких санкција и Индија је напустила овај пројекат“, објашњава Молахези.

Осим саобраћајних коридора, још једна од важних тема у вези са индијском иницијативом је и гасовод из Ирана, који би преко Пакистана допремао плаво гориво до Индије. Нажалост, и овај је пројекат суспендован због америчких санкција.

Симболично прослављање Трампов епобеде у Индији - Sputnik Србија
Обуздавање Кине: Америка спрема буџет за индијски пут свиле

Ипак, схватајући значај коридора „Север—југ“, Индија води преговоре о могућим инвестицијама у луку Чабахар. Индија жели да добије могућност да своју робу доставља путем железнице или копненим путевима у Русију и Европу.

„Индија би могла даље да превози своју робу железничком пругом која би спојила Чабахар са Бендер Абасом, како би је даље превозила у Хорасан и у Средњу Азију“, каже ирански стручњак.

Молахези додаје да Иран сада чека да се Индија активно укључи у пројекат и убрза своја улагања у луку Чабахар, јер је то, према његовим речима, мост према Авганистану и Средњој Азији.

„С друге стране, економији и трговини Индије потребан је саобраћајни коридор према Авганистану и Средњој Азији, као и према Русији и Европи. Иран и Русија имају своје интересе. Русија би такође могла путем овог коридора своју робу да извози много једноставније. Тако би све три државе могле да имају конкретне користи од коридора ’Север—југ‘“, закључује Молахези.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала