Парк је основан у партнерству Владе Републике Србије, Града Београда и Универзитета у Београду, и пружа подршку развоју комерцијализације иновација. Заправо је подршка малим инкубатор-предузећима, која развијају нове технолошке идеје и примењују их на тржишту. Радимо са стартап, али и са растућим иновативним компанијама, малим и средњим предузећима или истраживачко-развојним одељењима великих компанија, каже за Спутњик Јелена Петровић, која је у Парку задужена за координацију пословне подршке.
„Ми заправо пружамо сет инфраструктурних и стручних услуга које омогућавају компанијама да што брже развију своје производе, изађу на тржиште и дођу до успешног резултата. Тренутно радимо са више од 50 компанија, а свуда у свету су иновације, иновативне компаније, мала и средња предузећа мотори економског развоја. Научно-технолошки парк је место на коме тренутно постоји највећа концентрација високотехнолошких компанија у Србији. То је посебно окружење, корисници могу да размењују знање и искуства са старијим колегама, да се повезују са студентима, институтима, кроз читав низ активности које организујемо“, каже Петровићева.
Научно-технолошки парк је смештен на површини од 16 хиљада квадрата и има све услове за рад компанија као што је „Футуринг“. А корисници услуга ове мале студентске фирме уместо традиционалних информативних портала имају виртуелне туре са свим потребним информативним садржајем. Ако уђете на неки од сајтова које су креирали, изгледа као да сте стварно закорачили тамо, отварају вам се многи прозори у којима је стандардни садржај портала.
„Први пројекат био је систем за контролу садржаја на веб-сајтовима преко ког њихови власници могу и сами да мењају било који садржај на њему. То је наишло на велику препознатљивост код многих људи. Након тога смо одлучили да пројекат проширимо на поље виртуелне реалности, видели смо да је то јако интересантно, да има доста могућности, да је то поље у великом успону и да се људима заправо свиђа како то изгледа. И нама се веома допало, па смо направили нашу платформу за сајтове у облику виртуелне реалности која највише личи на ’Гугл стрит вју‘, само се налази унутар самих објеката“, објашњава Иван Пантовић из ове младе компаније.
Интересантно је да се екипа из „Футуринга“ окупила још у гимназији, њих петоро седели су у истом разреду, а данас студирају различите факултете и упоредо се баве различитим пословима. У томе и јесте тајна нашег успеха, открива за Спутњик Марко Николић.
„Млади треба да размишљају у правцу разноликости, да у тиму окупе што више људи који размишљају на различите начине, како би давали адекватне предлоге и долазили до заиста квалитетних решења. То је феноменална синергија коју ми осећамо сваки дан кад смо заједно у Научно-технолошком парку. Лансирали смо се преко привредног Форума младих, освојили смо прво место и тиме добили могућност да се усавршимо. Постоје места на којима млади могу да развијају своје идеје, а у Привредној комори Србије добили смо сва упутства где да се пријавимо, на која такмичења и како, тако да у Србији дефинитивно постоје центри у којима може да се чује глас младих, да се развије идеја. Данас смо ту где јесмо, а надамо се да ћемо нашу идеју ускоро да покажемо и иностранству“, оптимистичан је Николић.
У Научно-технолошком парку на београдској Звездари помоћ могу потражити и растуће развојно технолошке компаније из различитих области које су дефинисане Стратегијом научно —технолошког развоја Републике Србије. Приоритетне области су информационе технологије, биомедицина, нанотехнологије, пољопривреда, енергетска ефикасност, заштита животне средине.
„Стартап компаније имају субвенционисану цену простора, и то су врло повољни услови. Компанија која започиње рад, кад покаже неки степен улагања у тај ризик, тај део је на почетку врло мали, већи део трошкова сноси инкубатор кроз сет додатних услуга које се пружају компанијама. Растуће компаније такође имају повољне услове за рад, нису бесплатни, али када је реч о тржишним кретањима у Београду, то је врло повољно. Тако могу да уштеде, а да више улажу у своје запослене и развој производа“, каже Петровићева.
Министар за иновације и технолошки развој Ненад Поповић најавио је скоро отварање новог стартап центра у Нишу, који треба да обезбеди развој иновативног предузетништва у овом граду, што значи и нова радна места. У београдском Парку, који је привукао и компаније из иностранства, једва чекају размену идеја. Они позивају компаније за које сматрају да им помоћ Парка може бити од користи да се јаве преко сајта или дођу на Звездару и увере се у сјајне услове које нуди младим и уопште људима са новим идејама.