Са полица су тако нестали француски сиреви, швајцарске чоколаде, италијанска вина, кинески пиринач и бројни други прехрамбени производи који нису произведени у Немачкој, а велике празнине на полицама многе су подсетиле на трговине у ДДР-у, у којима је владала хронична несташица робе широке потрошње, пише „Индекс“.
The Edeka supermarket in Hamburg wanted to confront racism and the sign on the empty shelf said "this shelf is quite boring without variety" pic.twitter.com/b6jLei1A3z
— Roottap (@roottap) 24. август 2017.
„Едека“ се на тај потез одлучила како би показала како би изгледало друштво које одлучи да се затвори пред остатком света и да пошаље јасан знак против расизма и нетрпељивости према усељеницима. На празним местима на полицама поставили су натписе на којима је писало: „Овако празно изгледа ова полица без усељеника“, „Ова полица је без разноликости прилично досадна“, „Без разноликости смо сиромашнији“ и „Наша понуда данас познаје границе“.
Edeka in Hamburger Hafencity macht Aktion gegen Rassismus. 👍 #saynotoracism pic.twitter.com/S3puFdn62g
— Sven (@opendev) 19. август 2017.
Немачки медији су се заинтересовали за ту акцију против ксенофобије, па је „Едека“ на њихов упит објаснила како на својим полицама има много робе која се производи у Немачкој, али да би када би само њу продавали избор производа које нуде био знатно суженији. То су повезали са разноликошћу у друштву и поручили су да је за њих „разноликост особина савременог и отвореног друштва“, те најавили целу рекламну кампању која ће се темељити на концепту разноликости.