Први пут: Лесковачки ајвар путује у Америку, домаће велетрговине га не желе

CC BY-SA 4.0 / Off-shell / Commercially made ajvarАјвар
Ајвар - Sputnik Србија
Пратите нас
Овогодишњи род паприке на југу Србије изузетно је добар, и на неким парцелама биће и 50 тона по хектару. Повртари у лесковачком крају већ су почели да испоручују паприку произвођачима ајвара. Потражња за овим производом је изузетно велика, тако да ће се лесковачки ајвар први пут појавити и на америчком тржишту.

На једној парцели осушени кукуруз, а на другој паприке у изобиљу. Братислав Пешић из села Власе код Лесковца почео је са бербом паприке пре неколико дана. Род је, каже, одличан, квалитет још бољи, али је цена ниска.

„Род је квалитетан и паприка је квалитетна. Тако да су ове године добри и род и принос“, каже Братислав.

Ајвар - Sputnik Србија
Српске муке у Канади: Због ајвара иду у затвор?!

Стана Пешић наводи да су се добро организовали за брање, једни другима помажу, преноси РТС.

Паприка је култура по којој се препознаје и која је врло значајна за лесковачки крај. Ове године је у Јабланичком округу засађено 2.100 хектара, а принос је на нивоу прошлогодишњег.

„На оним парцелама где је примењивана пуна агротехника са правовременим наводњавањем заштитом и прехраном, приноси ће достизати негде и до 50 тона по хектару“, каже Далибор Цветановић, директор ПСС Лесковац.

Интересантно је да се, за разлику од парадајза или купуса, паприка не извози. Све количине пласирају се на домаћем тржишту. На кванташкој пијаци у Лесковцу понуда је задовољавајућа, али је потражња мала. Цена је од 30 до 50 динара за килограм.

И док ће лесковачке домаћице тек почети да праве зимницу, чланови удружења Лесковачки ајвар већ су кренули са производњом. Потражња је ове године много већа него што је била пре 12 месеци.

„Квалитет ове године је изузетно добар, проценат суве материје у паприци је изузетан и ајвар изгледа прелепо“, каже Гордана Петровић из удружења Лесковачки ајвар.

Од јесени ће се лесковачки ајвар први пут наћи и на тржишту Сједињених Америчких Држава, а у Удружењу су зачуђени што ниједна домаћа велетрговина није заинтересована за њихов брендирани производ.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала