Фантастични предели који се приказују у серији магнет су за кинеске путнике.
Позната кинеска агенција „Си трип“ у односу на прошлу годину бележи раст броја путника од чак 300 посто. Ови путници потичу из континенталног дела Кине, а они су ти који су резервисали путовање за Хрватску. Такође, интересовање за Исланд је порасло за 148 пута“, бележи хонконшка агенција СЦМП.
Статистика показује да се овде углавном ради о младим туристима, људима рођеним ’80-их и ’90-их година прошлог века и да управо ова група путника доноси кључне промене у различитим сегментима туризма. На пример, раније су кинески туристи путовали како би у иностранству куповали оно чега није било у Кини, док данас млади путују како би видели и пробали нешто ново.
Има много примера када је неки филм, односно место где се снимао постало магнет за туристе. Поменимо филм „Изгубљени на Тајланду“ режисера Сји Џенга, снимљен 2012. године.
Ова скромна комедија постала је најпрофитабилнији филм у Кини. Након што је филм постигао огромну популарност, Тајланд је у складу са тим постао врло популарна дестинација Кинеза. У граду где се снимао филм, неколико месеци заредом тешко је било наћи слободну собу.
Кинески филмски продуцент Ву Ђинг за Спутњик говори да су старије генерације у Кини радо гледале совјетске филмове „Лењин у октобру“, „Оклопњача Потемкин“ и друге. Веома су радо одлазили на места где су ови филмови снимани у време када су организовано посећивали СССР:
„Кинези су радо ишли у тадашњи Лењинград да виде брод ’Аурора‘, јер се он појављивао у неколико совјетских филмова. Такође, радо су ишли и да виде трг где се налази Зимски дворац, односно данас Ермитаж, јер су тамо биле снимљене сцене сукоба и пробоја сељака и радника“, објашњава Ђинг.
Данас пак нема много младих који се интересују за руску кинематографију или оних који би дошли да виде места где су снимани неки руски филмови. Додуше, након што је прошле године био приказан руски филм „Он је змаj“, кинеска омладина се заинтересовала за места где је он сниман.
„Међутим, пошто није било једноставно наћи податке о томе где је филм сниман, тако је и интересовање спласнуло и није дошло до неког значајнијег тока младих туриста-филмофила из Кине“, закључује Ђинг.
Што се тиче серије „Игра престола“, требало би рећи да је кинеска компанија „Јузу гејмс“, лидер на тржишту, недавно објавила да почиње да прави игрицу за мобилне уређаје по мотивима ове светски познате серије.