Како јавља Би-Би-Си, само су у недељу отказана су чак 82 лета, а из компаније, која лети и према неким хрватским дестинацијама, наводе да „напорно раде“ како би се довели у ред.
Већина отказаних летова су последица затражених и одобрених годишњих одмора „Рајанерових“ запослених, који су масовно на одмор морали да иду у јулу и августу због промена у интерном систему планирања. Донедавно су у „Рајнеру“ април узимали као почетак нове године за рачунање права на годишње, а од следеће године су се одлучили да га пребаце на јануар и да га ускладе с нормалним календаром, а то је значило да све преостале слободне дане запослени морају да искористе пре краја године.
Због читаве збрке биће оштећено чак 285.000 путника, којима ће „Рајанер“ понудити или замену летова или враћање новца. Некима који су купили или резервисали карте на отказаним летовима већ су почели да шаљу обавештења имејлом. У њиховој служби за кориснике правдају се да масовним отказивањем заправо желе да побољшају своју статистику јер би због мањка особља гомила летова, када не би били отказани, засигурно каснила.
Гери Камингс је планирао да у петак ујутро из британског Лидса одлети за словачку престоницу Братиславу, али како каже за Би-Би-Си, вече пре лета стигла му је СМС порука којом га обавештавају да му је лет отказан. Пружили су му само једну алтернативу: Замена лета у понедељак, дан на који је планирао повратак у Лидс.
„Оставили су нас на цедилу“, испричао је огорчени Kaмингс.
Ипак, према правилима ЕУ, путници имају одређена права у оваквим ситуацијама.
„Правила кажу да ако авио-превозник не понуди прикладну замену лета, мора да вам букира место код конкурентског превозника“, каже уредник рубрике путовања у „Индепенденту“ Сајмон Калдер.
Каже и да би путницима требало омогућити да захтевају компензацију за отказани лет, а истовремено се чуди објашњењима из „Рајнера“ да приземљавањем авиона желе да побољшају утисак о квалитету сопствене услуге.