Саслушање је одржано у оквиру истраге о такозваном „мешању Русије“ у изборе у САД 2016. године, што руске власти категорички негирају.
Фејсбук је раније саопштио да су током предизборне кампање руски ботови куповали рекламе на тој друштвеној мрежи како би утицали на исход предизборне трке. Закерберг је рекао да сарађује са америчким властима у истрази о наводном мешању Русије у америчке изборе 2016. године и најавио да ће предати Конгресу одговарајуће податке. Портпарол Кремља Дмитриј Песков изјавио је да Москва са тим нема никакве везе.
Facebook, Twitter and Google have been implicated in the alleged #Russia scandal. Is Reddit next? https://t.co/gfdxTSVMEI
— RT America (@RT_America) September 28, 2017
Твитер је саопштио да је проверено око 450 налога са Фејсбука, које је компанија Фејсбук раније поменула у свом истраживању, и испоставило се да је њих 22 повезано са налозима на Твитеру. Та 22 налога била су блокирана због „кршења наших правила и то углавном због правила о кршењу забране за нежељену пошту“.
„Осим тога, преко тих налога пронашли смо 179 других налога који имају везе или су повезани (са њима) и предузели смо мере за кршење наших правила“, наводи се у саопштењу.
Према подацима компаније, ниједан налог није регистрован на Твитеру као рекламни. У саопштењу се не говори о другим нарушавањима, нити постоје тврдње да власти Русије стоје иза тих налога.
Осим тога, конгресменима је дата информација о активностима телевизије РТ, која је, према тврдњама Твитера, 2016. године потрошила више од 274.000 долара на оглашавање у САД преко својих налога @RT_com, @RT_America и @ActualidadRT. При томе руководство мреже констатује да су се преко тих налога рекламирале новинске теме.
Главна уредница РТ Маргарита Симоњан исмејала је Твитер након што је откривено да је телевизија потрошила хиљаде долара на рекламну кампању у САД.
„Твитер је управо објавио ужасне информације у Конгресу — трошимо новац на наше рекламне кампање, баш као и свака медијска организација на свету“, коментарисала је Маргарита Симоњан за Спутњик.
„Ово ће нас приморати да одемо корак даље и објавимо да смо такође потрошили новац за рекламирање на аеродромима, у таксијима, на билбордима, на интернету, на телевизији и на радију“, нагласила је Симоњанова.
Она је додала да јој никада није пало на памет да би у развијеној демократији медијско оглашавање могло да се сматра „сумњивим или штетним активностима“.
„Успут буди речено, сличне кампање амерички медији спроводе у руском огранку Твитера. Биће веома интересантно да се сазна колико они троше на то, који им је циљ и у коју сврху“, закључила је Симоњанова.