Кинески „Алибаба“, једна од највећих интернет продавница у свету, заинтересован је да у Србији пронађе стратешког партнера за отварање логистичког центра, иако у Франкфурту већ имају један такав центар.
Ту вест саопштила је државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић. Отварање таквог центра омогућило би, не само дистрибуцију производа које Кинези производе, него и робу коју производе српске компаније и коју би могле да пласирају на друга тржишта, рекла је она.
Долазак „Алибабе“ у Србију имаће утицаја не само на српско тржиште, већ и за ту компанију, јер она жели да што више рашири своју мрежу по свету, каже стручњак за страна улагања Милан Ковачевић.
„Са једне стране, она долази из велике земље. Са друге стране, ни ми не можемо да останемо друкчији од осталих, тако да је и нама корисно да се она појави овде. Овде се она појављује и логистички, што би и нама могло да користи, јер би се овде вршили послови са пошиљкама. Коначно, морамо да разумемо да све што представља развијање трговине користи грађанима, јер ће грађани уз помоћ тога доћи до јефтиније робе“, каже Ковачевић.
„Алибаба“ је много више од електронске платформе за трговину и то се најбоље види ако ту компанију упоредимо са америчким „Амазоном“, њеним најзначајнијим конкурентом,.
Обе компаније утркују се која ће достићи вредност од 500 милијарди долара на тржиштима од Индије до САД. Међутим, док се „Амазон“ фокусира на проширење е–трговине на новим тржиштима, „Алибаба“ широм света улаже у компаније чије пословање превазилази е–трговину.
Ако постоји трансакција било које врсте која укључује трговину, „Алибаба“ жели да буде компанија која то омогућава, пише амерички магазин Форбс. „Амазон“ је компанија која подстиче трговину између потрошача и компанија, док „Алибабабини“ производи подстичу трговину између компанија, али исто тако и између потрошача.
„Алибаба“ јесте платформа за е–трговину, али, за разлику од „Амазона“, она има сложен и огроман екосистем, пише амерички магазин.
Поред директних сајтова за е–трговину, „Алибаба“ је покренуо „Али пеј“, који корисницима омогућава плаћања путем сопствених платформи и „Ент фајненшела“, који омогућава људима са идејама да пронађу финансијере.
Више од 500 милиона људи месечно широм света користе „Алибабине“ апликације за куповину, а компанија послује у 200 земаља.
Компанија је 2014. године поставила рекорд, када је изашла на њујоршку берзу, дајући највећи иницијалну јавну понуду у историји. „Алибаба“ је тада постао прва компанија у Азији чија је вредност премашила 400 милијарди долара.