Научници открили: Овако је настао живот на Земљи

CC BY-SA 2.0 / / Метеори
Метеори - Sputnik Србија
Живот на Земљи настао је када су нашу планету „бомбардовали“ метеорити, који су падали у „топла мала језера“. Баш у њима настали су први облици живота, а не у океанима, како се раније мислило.

Порекло живота једна је од највећих мистерија са којима се човечанство суочило. У последњих неколико година научници су заговарали идеју да је живот настао уз вулканске отворе на океанском дну. Међутим, нова истраживања подржавају теорију Чарлса Дарвина из 1871. године да су прва жива створења настала „у неком топлом малом језеру са много амонијака и фосфорних соли“.

Језеро Бајкал - Sputnik Србија
Руски научници откривају: Ствара се нови континент — Бајкал постаје океан

Међутим, ту идеју тек сада су потврдили стручњаци Макмастер универзитета у Канади и „Макс Планк“ института у Немачкој, преноси Б92.

„Како бисмо схватили порекло живота, морамо да знамо какви су услови постојали на Земљи пре неколико милијарди година“, каже један од аутора студије др Томас Хенинг.

„Као што наша студија показује, астрономија пружа све кључне одговоре на то питање. Детаљи о томе како је настао Сунчев систем директно су утицали на порекло живота на Земљи.“

Тако је живот на нашој планети настао пре између 4,5 и 3,7 милијарди година, када је мали метеорит са амонијаком и водоник-цијанидом пао у неко мало језеро.

Прорачуни сугеришу да су први молекули рибонуклеинске киселине (РНА) настали током те фазе, а када су језера пресушила, формирали су дуге ланце. Ти дуги ланци су наставили да се продужавају током „влажних и сувих“ циклуса на Земљи и у неким повољним околностима спонтано су се репликовали.

Ти молекули садржали су први генетски код живота на нашој планети.