00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Кад је најбоље време за почетак наставе да деца не би пала у депресију

© Fotolia / Syda ProductionsУченици у основној школи
Ученици у основној школи - Sputnik Србија
Пратите нас
Почетак наставе пре 8 сати и 30 минута ујутро повећава ризик од депресије и анксиозности код ученика, тврди се у новом истраживању.

Рани почетак наставе ствара притисак код деце, што омета њихову способност спавања и излаже их већем ризику од настанка проблема менталног здравља.

Лидер студије др Џек Пелц са Универзитета Рочстер медикал центер казао је како се због раног буђења ствара притисак код деце да морају раније да легну и наспавају се, због чега имају повећане менталне сметње, док каснији почетак наставе има добар утицај.

„Добар сан уз каснији почетак наставе даје боље резултате“, рекао је Пелц.

Спинер - Sputnik Србија
Ако се и ваша деца играју „спинером“, ова теорија ће вас ужаснути

Стручњаци препоручују ученицима да имају рутину легања увек у исто време, а то је између осам и 10 сати увече, као и да смање употребу технологије пре одласка у кревет.

У истраживању је анализирано 197 ученика између 14 и 17 година који су попуњавали упитнике. На питања су одговарали и њихови родитељи. Питања су била у вези са њиховим навикама спавања, када лежу и да ли су јутарњи или вечерњи тип особе.

Били су подељени у две групе, оне којима настава почиње пре 8 сати и 30 минута и оне којима почиње касније. Седам дана су водили дневник где су бележили навике у спавању, квалитет и дужину сна и симптоме депресије и анксиозности.

Резултати су показали да су ученици, који су устајали раније и којима је настава почињала у 7 сати и 30 минута, имали симптоме депресије и анксиозности. Утврђено је да је то имало и утицај на њихове активности и исхрану.

Истраживање је објављено у журналу „Слип хелт“.

 

Извор: Кликс.ба

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала