„Нашли смо снимак једне од црних кутија тренутка експлозије — он је идентификован. У овом тренутку његовом анализом и искључивањем сваке могућности друге интерпретације овог електронског снимка“, додао је Мачеревич.
Руски и пољски стручњаци су 2011. године дошли до недвосмисленог закључка да је ударом у брезу авион почео да се разара и да није било никаквог разарања летелице пре удара у дрво.
Међутим, у Пољској се настављају спекулације о паду Ту-154 код Смоленска. Почетком фебруара објављено је да пољске власти намеравају да Русију туже Међународном кривичном суду у Хагу због одбијања да им преда остатке Ту-154.
У марту је саопштено да се Генерално тужилаштво Пољске обратило Лабораторији криминалне полиције Шпаније за помоћ у истрази о паду авиона Ту-154. Шпанска страна ће проверити да ли на остацима авиона има трагова експлозије.
Нова пољска комисија која истражује околности авионске несреће код Смоленска 15. септембра прошле године објавила је прве резултате свог рада. Експерти су саопштили да је авион почео да понире на 900 метара од места пада, као и да су у последњим секундама лета отказали генератор, мотор и уређаји за контролу висине авиона.
Авион Ту-154 председника Качињског пао је 2010. године приликом слетања на аеродром „Смоленск северни".