00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ВЕСТИ (реприза)
Да ли је предлог за „бриселско-охридски споразум“ ново мутант решење Запада за Косово?
16:30
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Амерички АТАКАМС и нова нуклеарна доктрина Русије
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
20:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Ударна песница руске авијације: Најбољи бомбардери Андреја Тупољева

© Sputnik / Vladimir SergeevСтартешки бомбардер Ту - 95
Стартешки бомбардер Ту - 95 - Sputnik Србија
Пратите нас
Историја Тупољевих бомбардера започета је током Другог светског рата, а у највећем сећању остале су поруке исписане по бомбама које су авиони типа Ту-2 давне 1945. године носили са собом - „На Берлин!“. Ове године су авиони Тупољева за разлику од 1945. за Сирију носили бомбе са поруком „За наше“.

Ове године конструкциони биро „Тупољев“ обележава 95. годишњицу од оснивања, а све је почело од чувеног Ту-2.

Бомбардер који пикира

© Sputnik / Дмитрий Коробейников / Уђи у базу фотографијаБомбардер Ту-2
Бомбардер Ту-2 - Sputnik Србија
Бомбардер Ту-2

Ту-2 је двомоторни средње тешки тактички бомбардер на клипно елисни погон. Пројектован је уочи напада Немачке на Совјетски Савез, иако је први лет прототипа одржан 29. јануара 1941. године.

Тупољ Ту-22М3 - Sputnik Србија
Руски бомбардер Ту-22М3 добија стратосферне суперсоничне ракете

Наследник је бомбардера Пе-2, који је до тада био главна поузданица совјетске армије, али убрзо се показао као далеко напреднија летелица – драстично брже је летео, могао је да пређе два пута већу дистанцу и да носи три пута више терета.

Сами пилоти су били веома задовољни новим авионом – био је далеко лакше управљив, а у случају да један мотор престане да ради, пилоти су успешно успевали да га приземље.

Укупно је произведено око 3.000 примерака, извозио се у Кину и Европу, а у употреби је био све до ’80-их година.

Први бомбардер далеког домета

© Sputnik / Виталий Арутюнов / Уђи у базу фотографијаБомбардер Ту-16
Бомбардер Ту-16 - Sputnik Србија
Бомбардер Ту-16

Бомбардер Ту-16 заменио је копију америчких „супертврђава“ Ту-4 и отворио еру совјетских бомбардера далеког домета.

ПАК-ДА руски бомбардер 5. генерације - Sputnik Србија
Русијa прави бомбардер за нуклеарне ударе из свемира

Авиони су ступили на дужност 1954. године, а будући да су показали невероватне резултате, били су инспирација за касније моделе у наредних неколико деценија.

Овај модел је у себи садржао мноштво револуционарних идеја — Авион има увлачећи стајни трап система трицикл и укупно 10 точкова који му омогућавају безбедно слетање и на лоше припремљеним пистама.

Авион је произвођен од 1954. до 1960. године и произведено је укупно 2.000 примерака ових авиона, а сама производња се одвијала истовремено у три фабрике. Ту-16 се по совјетској лиценци производио и у Кини тамо је носио ознаку Х-6, а сматра се да су ови авиони у Кини још у оперативном стању. Од осталих земаља извезен је у Египат, Ирак и Индонезију.

Медвеђа снага

© Sputnik / O. Grachev / Уђи у базу фотографијаСтратешки бомбардер ТУ-95
Стратешки бомбардер ТУ-95 - Sputnik Србија
Стратешки бомбардер ТУ-95

Легендарни стратешки бомбардер Ту-95, којег је НАТО прозвао „медвед“, један је од најуспешнијих стратешких бомбардера Совјетског Савеза. Погон су му четири „Кузњецов“ турбо-елисна мотора, од којих сваки има контраротационе пропелере што га, уз аеродинамичке особине, чини једним од најбржих икад направљених елисних авиона.

Руски стратешки бомбардер Ту-160 - Sputnik Србија
Разоран као никада пре: руски бомбардер Ту-160 М2

Интересантно је да је баш на основу овог авиона направљено мноштво летелица друге намене, попут противподморничког Ту-142, али Ту-95МС, који су и даље у оперативном стању у руској војсци и коришћени су у ваздушним нападима у Сирији.

Укупно је од 1956. године произведено нешто више од 500 примерака.

Авиони су до ’90-их година били размештени по базама у иностранству: Куба, Гвинеја, Ангола, Сомалија и Вијетнам, са тим базама и базама у Совјетском Савезу овим авионима је био покривен цео свет.

Трка са звуком

© Министерство обороны РФ / Уђи у базу фотографијаБомбардер Ту-22
Бомбардер Ту-22 - Sputnik Србија
Бомбардер Ту-22

Крајем ’50-их је чувени Ту-16 замењен авионом Ту-22 – први суперсонични бомбардер, ракетоносац и извиђач средњег долета.

Syria: Sukhoi jets take to the skies as sun sets over Latakia - Sputnik Србија
Ноћна мора ДАЕШ-а: Руски бомбардер у сумраку Латакије

Основни задатак ових авиона је да нуклеарним оружјем неутралишу бомбардере НАТО-а наоружане нуклеарним оружјем који су стационирани у Европи, Азији и Далеком истоку, односно, у непосредном окружењу Совјетског Савеза. 

Такође, намењени су и за уништавање великих пловних објеката као што су носачи авиона, ракетне крстарице и подморнице, носиоце нуклеарног оружја.

Готово сви оперативни авиони су били снабдевени системом за допуну горивом у лету што је омогућавало овим авионима знатно већи долет или дуже време патролирања када су у питању били авиони поморског ваздухопловства.

Убица носача авиона

© Sputnik / Олег Ласточкин / Уђи у базу фотографијаРуски стратешки бомбардер Ту-22 М3
Руски стратешки бомбардер Ту-22 М3 - Sputnik Србија
Руски стратешки бомбардер Ту-22 М3

Тупољев Ту-22М, у НАТО круговима познатији као „бекфајер“, је такође стратешки суперсонични бомбардер, као његов претходник Ту-22, али осим ознаке ова два авиона немају ништа слично.

Руски борбени авион   ПАК-ФА Т-50 - Sputnik Србија
Руски бомбардер нове генерације спреман до 2023!

Након уочених недостатака код Ту-22, совјетски научници и инжењери су почели са развојем новог бомбардера, а главни циљ је био постићи максималну брзину од преко 2,2 маха и долет од 7.000 километара, због чега су се конструктори одлучили да примене технику променљиве геометрије крила. 

Ова технологија омогућила је авиону комбинацију кратког полетања и слетања, добре перформансе при крстарењу али и исто тако добре карактеристике при лету на великим брзинама.

Овај авион је био намењен за конвенционалан нуклеарни напад, напад на велике површинске бродове и извиђачке мисије, а с обзиром да је могао да лети веома ниско и да из тог положаја ракетама средњег или дугог домета или крстарећим ракетама нападне циљеве пре него што и сам буде откривен, сврстао га је у ред много опаснијег противника него што су то били његови претходници Ту-16 и Ту-22.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала