Амерички напади на телевизију „Раша тудеј“ и портал Спутњик не само да не престају, већ узимају маха. Последњи у низу покушаја да се, по сваку цену, ограниче домети РТ и Спутњика огледа се у одлуци руководства америчке друштвене мреже Твитер да забрани рекламирање са свих налога портала Спутњик и телевизије РТ, због њиховог наводног „покушаја да се умешају у прошлогодишње америчке изборе у име руске владе“.
Иако САД нису изнеле нити један доказ да је Руска Федерација на било који начин утицала на председничке изборе у Америци, Твитер се, по принципу — кадија те тужи, кадија ти суди, у образложењу своје одлуке позвао на америчке обавештајне службе које су почетком године „означиле РТ и Спутњик као средства која је руска држава користила у покушају да се умеша у председничке изборе 2016. године“.
Здравко Јанковић, стручњак за интернет технологије и онлајн маркетинг, за Спутњик објашњава шта заправо значи оваква одлука компаније „Твитер“.
„Твитер је практично забранио свим налозима који имају везе са РТ и Спутњиком да имају било какве кампање. Реч је о огласима попут ’промоутед ед‘, а постоји око четири или пет типова огласа које можете да закупите на Твитеру“, каже Јанковић.
„Твитер“ у саопштењу наводи да ће поклонити новац који је зарадио од оглашавања телевизије РТ. Реч је, како кажу, о 1,9 милиона долара које је та друштвена мрежа од РТ добила за оглашавање од 2011. године до данас, што укључује и 274.100 долара, колико је та телевизија уложила у оглашавање на Твитеру у Сједињеним Државама у години председничких избора. Ова последња цифра коју открива Твитер је, напомиње Здравко Јанковић, посебно занимљива.
„Из мог искуства, ако ће са 274.000 долара да се утиче на америчке изборе, онда свака част томе ко је направио ту кампању. Па са том цифром не може да се утиче ни на изборе на Новом Београду. То је сувише мала свота да би на озбиљан начин могла да утиче на било какве изборе. Чини ми се да је све ово искоришћено у циљу доказивања да је постојао руски утицај на исход америчких избора 2016. године“, категоричан је Јанковић.
Твитер, напомиње Јанковић, кубури са оглашивачима, па оваква одлука више треба да забрине менаџмент те компаније него Спутњик или РТ, с обзиром на то да Твитер, глобално гледано, није толико значајна социјална мрежа као што је то, на пример, Фејсбук.
„Цела комуникација на Твитеру у 140 карактера уме да буде врло директна и оштра, и услед таквог тона који постоји на Твитеру млађе циљне групе напуштају ту мрежу. То што се млађе циљне групе окрећу другим друштвеним мрежама практично значи да и буџети оглашивача који желе да им се обрате, а они се по правилу обраћају млађој популацији, прелазе на неке друге платформе. То је оно што је проблем Твитера“, напомиње Јанковић.
Иначе, у саопштењу прес-службе наше компаније наводи се да Спутњик никада није користио плаћене промоције на Твитеру.