Компанија „Фејсбук“ увешће проверу идентитета оглашивача за политичке рекламе на друштвеној мрежи као меру за осигурање транспарентности, саопштено је на блогу компаније.
„Када је реч о оглашавању на Фејсбуку, људи би требало да буду у могућности да знају ко су оглашавачи и виде које друге рекламне кампање они спроводе, посебно у политичком оглашавању“, наводи се у саопштењу потпредседника за оглашавање компаније „Фејсбук“ Роба Колдмана.
Према његовим речима, осим верификације идентитета, оглашивачи могу такође да траже да потврдите своју локацију. Притом ће сваки политички оглас морати да садржи информације „ко је платио оглас“. Осим тога, корисници ће моћи да виде које објаве је наручио одређени налог.
У саопштењу се додаје да ће део мере ступити на снагу већ следећег месеца у Канади, а захтеве за политичке рекламе Фејсбук ће применити током наредних савезних избора у САД и другим земљама убудуће.
Раније је „Фејсбук“ тврдио да су током предизборне кампање у САД „руски“ ботови наводно куповали рекламе на овој друштвеној мрежи како би утицали на исход предизборне трке. Портпарол Кремља Дмитриј Песков изјавио је да Москва са тим нема никакве везе.