Нису само огромне турбине на хидроелектранама или пропелери ветрењача у стању да производе електричну енергију. Исти принцип омогућава да се корисно употреби вибрација која настаје током кретања возила, возова или чак вибрација која настаје током пешачења, и све то захваљујући проналаску чилеанског инжењера кинеског порекла.
Лусијано Ђијанг, професор Католичког универзитета у Чилеу, специјализирао је добијање енергије из нестандардних извора. На почетку своје каријере радио је са ваздушним и воденим турбинама. Временом је почело да га занима шта би било ако би се исти принципи применили на мање уређаје, како би производили веће обиме енергије.
„То је основни физички принцип: ако се магнет креће унутар калема, у њему се јавља разлика у потенцијалу, односно долази до појаве напона. А ако се на овај калем прикључи електрични уређај, долази до успостављања електричног кола“, објашњава инжењер.
У другим случајевима, на пример са водопадима, јаким ветром или плимом и осеком, изобиље енергије омогућава да се користи конвенционална опрема. А уз помоћ овог новог уређаја који је осмислио Ђијанг, могуће је у енергију претворити и сасвим мала колебања и покрете. Са друге стране, требало би нагласити да овај уређај чилеанског научника не може да покрене мотор аутомобила. Али зато је једна од предности овог геџета то што је лак за преношење, а Ђијангова жеља је да га смањи толико да буде димензија кутије цигарета.
„Са малим апаратом биће могуће створити енергију било где. Нећемо моћи да добијемо много енергије, али довољно да се, на пример, допуни мобилни телефон. Енергију може да створи човек једноставним кретањем, ходањем од четири сата“, објашњава научник.
📱 Compañía británica crea una batería que dura una semana http://t.co/mIBYe1pbgp #iPhone pic.twitter.com/ztQsbabcE9
— Sputnik Mundo (@SputnikMundo) August 25, 2015
Што је апарат већи, то више енергије може да претвори и складишти.
„Ако овај уређај величине кутије цигарета буде могао да пуни телефон, а притом постигнемо да још буде и јефтин и поуздан, добићемо заиста одличан производ. Већ је неколико компанија заинтересовано“, истиче инжењер.
Професор је навео пример једног предузећа које се бави ископавањем различитих руда и за њих би овакав уређај био прави спас.
„Имајући у виду колико се вибрација производи током копања руде, овај би уређај могао много тога да олакша. Осим тога, јавиле су се и фирме чије су делатности повезане са железницом“, закључује Ђијанг.