Возови модернизованом пругом поново могу да иду брзином од 100 километара на сат, а Михајловићева је подсетила да је модернизација тог дела барске пруге завршена након пуне четири деценије.
„Реконструисали смо првих 77 километара пруге и ово је само почетак“, поручила је.
Министарка се руским дизел-моторним возом, који је набављен у оквиру руског кредита, возила од Вреоца до Ваљева заједно са потпредседником Руских железница Александром Мишарином, генералним директором РЖД Интернешенел Сергејом Павловим и представницима медија.
Министарка је у железничкој станици Ваљево, где је званично обележен завршетак радова, рекла да је сада просечна брзина на тој прузи око 100 километара на сат.
Уговорена вредност радова на модернизацији пруге Ресник — Ваљево је 79,9 милиона долара, а радови су финансирани из руског кредита чија је укупна вредност 800 милиона долара. Модернизација пруге Ресник — Ваљево у дужини од 77,6 километара, на међународном железничком коридору Београд — Бар, завршена је у року, 13. новембра, а редован железнички саобраћај на том делу барске пруге успостављен је јуче.
Михајловићева је нагласила да предстоји даља модернизација пруга на Коридору 10.
Обнова барске пруге је почела 15. јула 2016. године, после пуне четири деценије, а радове је извела компаније РЖД Интернешенел.
Михајловићева је истакла да су Руске железнице једне од најбољих на свету и да ће Србија наставити у сарадњи са њима да реализује заједничке пројекте у Србији.
Руси и Срби заједно
Мишарин је рекао да су ту пругу заједно радили руски и српски стручњаци, да је пруга изграђена квалитетно и у предвиђеном року.
Он је нагласио да ће Руске железнице радити и пругу Стара Пазова — Нови Сад, која је део будуће брзе пруге Београд — Будимпешта.
Захвалио је Влади Србије на доброј сарадњи и изразио очекивање да ће сарадња бити настављена и да желе своје искуство и технологију да поделе са Србијом.
Павлов је рекао да се РЖД Интернешенел осећа у Србији као код куће и подсетио да су поред деоница које су радили обнављали и школе.
Он је захвалио министарки Михајловићевој на великој подршци, истичући да она учествује у свим њиховим почецима на пројектима у Србији.
Павлов је министарски уручио „специјалну медаљу“ за коју је рекао да је „број један“ и да с правом треба да припадне Зорани Михајловић.
Генерални директор Инфраструктуре железнице Србије Мирољуб Јевтић рекао је да на прузи Ресник — Ваљево више нема лаганих вожњи и да је после више од 60 година извршен ремонт најзначајних инфраструктурних објеката.
„Ремонтовано је 17 мостова, 12 пропуста, на 27 путних прелаза промењена је комплетна сигнално-сигурносна опрема, а на 16 путних прелаза извршени су грађевински радови. Изграђено је 14,5 километара нових одводних канала поред пруге и санирано је 10 косина“, навео је он.
Стижу и возови из Русије
Јевтић је рекао да је време путничких возова смањено са 90 до 100 минута на 65 минута на тој прузи.
Он је рекао да и ће се на прузи од Београда до Новог Сада, за брзину од 200 километара на сат путовати пола сата краће.
Пројекат за пругу Ресник — Ваљево урадио је Саобраћајни институт ЦИП и радови су обухватили реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, СС и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и 10 станица.
Пруга Београд—Бар кроз Србију дуга је 287 километара, а пуштена је у саобраћај 1976. године.
Руски кредит обухвата модернизацију и градњу панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова — Нови Сад и набавку 27 нових дизел-моторних возова из Русије.