00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Широм отворених очију: Јединствени руски уређај држи возаче у будном стању

Пратите нас
Захваљујући јединственим алгоритмима, уређај који је осмислила група младих руских стручњака процењује мимику и параметре лица возача и тиме одређује да ли је возач поспан и да ли му је опала пажња. Уколико уређај заиста процени да ће особа за воланом заспати, одмах се активира звучна и светлосна сигнализација.

Одговарајући на питање Спутњика по чему се тај руски уређај разликује од постојећих и шта га чини јединственим, Владислав Лесовој, један од конструктора тог геџета, каже:

„Постојећи аларми и будилници особе која управља возилом реагују на положај главе. Ако дође до сна, глава обично пада, и тек тада се укључује сигнализација. Показало се, међутим, да ти постојећи уређаји нису довољно ефикасни.“

Проблем је у томе што се ти будилници активирају прекасно, односно када већ дође до дубоког сна. Познато је да су најважније прве две секунде након што се изгуби пажња, јер онда постоје шансе да се избегне фатални исход.

Како спречити магљење - Sputnik Србија
Генијалан трик против магљења стакла у аутомобилу

Статистика каже да је свака пета саобраћајна несрећа управо последица изненадног падања у сан особе која је за воланом. У таквим случајевима готово увек долази до смртног исхода или веома тешких телесних повреда.

Поента тог руског уређаја је што анализом мимике лица може много раније да укључи аларм него код постојећих сличних геџета. Осим тога, он може бити од великог значаја како за возаче, тако и за пилоте, али и машиновође, како би се минимизирао потенцијални смртни исход као последица умора.

Поузданост и тачност рада уређаја у чијој су основи 32-битни процесор АРМ и специјалан програм, додатно осигурава и видео-камера високе резолуције и режим ноћног рада који је ефикасан чак и у потпуном мраку.

Особа која управља возилом не мора на себе да ставља било какве допунске делове, нити рад тог уређаја на било који начин може да смета возачу. Почетак серијске производње је планиран за пролеће/лето 2018. године.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала