Према његовим речима, у тренуцима када се сужава прстен око терориста ДАЕШ-а у Сирији, све се чешће дешавају ситуације да руски авиони лете много ближе снагама међународне коалиције предвођене САД него што је то био случај раније.
„У таким тренуцима неопходно је истог тренутка одредити чији се авион налази у вашој близини. Проблем је што ’раптори‘ нису опремљени инфрацрвеним и оптичким приборима за разлику од Ф-35 и Ф-15“, наводи он.
Поред тога, амерички командант чије име и презиме није саопштено, такође тврди да „раптори“ не могу самостално да преносе информацију путем тактичког система комуникације „линк 16“, стога су пилоти принуђени самостално путем радио-везе да саопштавају „оно што виде“.
Још једна слабост америчког авиона пете генерације, додаје командант, јесте та што пилот нема систем за циљање интегрисан на визиру кациге, већ је принуђен да гледа на све стране како би га физички уочио на небу, док принцип ратовања у Сирији предвиђа далеко брже реакције него што је то случај током вежбања на тренажерима.
Говорећи о ситуацијама када се амерички и руски авиони налазе у непосредној близини, саговорник листа је рекао да амерички пилоти често покушавају да путем специјалног канала ступе у контакт са руским колегама, али углавном остају ускраћени за одговор.
„Не могу да знам да ли они прате те фреквенце или намерно не желе да одговарају на наше позиве“, додао је.
Авион Ф-22 „раптор“ је први у свету борбени авион пете генерације, уведен у оперативну употребу 2005. године. Авион може да лети брже од брзине звука на базном потиску, без укључивања допунског сагоревања мотора и карактерише га способност летења на изузетно великим висинама и брзинама.