„Руске железнице“ спремне да обнове пругу Београд—Бар (видео)

© Sputnik / Радоје ПантовићМансурбек Султанов
Мансурбек Султанов - Sputnik Србија
Пратите нас
На траси пруге Београд—Будимпешта најзахтевнији део радова, тунел и вијадукт на деоници кроз Фрушку гору, изводиће „Руске железнице“. Такав пројекат тренутно нема равног у Европи, каже за Спутњик први заменик председника РЖД Интернешенала Мансурбек Султанов, који очекује да радови на тунелу почну већ на пролеће.

Султанов, сумирајући резултате 2017. године истиче да је ова, баш као и 2016, била година максималног интензитета радова у складу са обавезама које РЖД Интернешенел има према Влади Србије и „Железницама Србије“.

— У 2017. смо успешно завршили јужни крак коридора 10, реконструкцију три деонице. Радили смо тако да ни у једном тренутку није прекинут међународни саобраћај, што је добро и што се тиче логистике и прихода у буџет због транзита међународне робе. Ти објекти су успешно предати у року који је одредио наш инвеститор, а сада су у гарантном року — имамо обавезу да их пратимо још три године. Осим тога, почели смо да радимо и барску прагу. У јуну су завршени сви радови на првој фази пруге Ресник—Ваљево и она је пуштена у саобраћај тачно у року који је одредила Влада Србије. Без обзира што је било проблема везаних за експропријацију и добијање грађевинске дозволе, и прва и друга успешно су завршене у новембру.

Које пројекте бисте још издвојили?

— Потписивање Анекса 3.1 у фебруару за изградњу тунела и вијадукта који су саставни део међународне пруге Београд—Будимпшета на деоници од Старе Пазове до Новог Сада. То је огромна инвестиција, не само за Србију него и за читав регион. Пројекат је јединствен због геологије и важности Фрушке горе.

Шта се ту конкретно гради?

— Ради се о тунелу који има две цеви, свака дужине 1.100 метара, што укупно даје 2,2 линијских километара тунела који одмах прелазе у вијадукт. Пруга од Старе Пазове до Новог Сада иде кроз Фрушку гору, али због појачане брзине воза до 200 на сат, ми смо сравнили осовину и идемо другом трасом. Вијадукт има два моста, сваки по три километара дужине и после тога идемо даље обалом Дунава до Петроварадина. Реч је о веома уникалном пројекту. Друга значајна ствар у 2017. било је потписивање Анекса 3.2 у новембру, који је везан за изградњу пруге од Старе Пазове до Новог Сада. Сада чекамо грађевинску дозволу и завршавање међународне процедуре, али могу да кажем да смо у 2018. спремни да почнемо рад.

Учесници конкурса „неПозната Русија - Sputnik Србија
Од (не)познате до познате Русије

Зашто је тај пројекат толико јединствен?

— Јединствен је и што се тиче обима инвестиције, брзине пруге и обима радова. Градимо га са нашим кинеским колегама. Они се баве првом и трећом деоницом од Београда до станице Келебија на граници са Мађарском. Ми градимо најкраћи али најтежи део који иде кроз Фрушку гору. Осим тога, паралелно смо увели Жежељев мост. То није наш пројекат, али смо ми дали најбољу понуду и за уградњу колосека и за пуштање тог моста у железнички саобраћај. То је један технолошки пројекат и он је веома захтеван јер је брзина кретања воза 200 километара, што се никад није десило у Србији. Треба истаћи и да на крају сви ови комплексни радови морају да буду признати од надзорног тела ЕУ за међународни коридор које мора да прими и пројекат, и квалитет изведених радова, и квалитет безбедности и да дозволи саобраћај међународном пругом. То је зато што сада постоји важећи закон о интероперабилности и безбедности железничког саобраћаја, који је харомонизован са свим захтевима ЕУ пошто Србија иде у том правцу. Не хвалим се, али морам да кажем: без обзира што смо „Руска железница“, ми радимо по европским стандардима, што се тиче и пројектовања, и извођења и радова.

Изјавили сте да је РЖД Интернешенел спремна да обнови читаву барску пругу.

— Да, постоји та могућност. Имамо доста капацитета у Србији. То наравно можемо само са Владом Републике Србије. Ако буде такве одлуке, морамо да заједно нађемо извор финансирања. А нема сумње да имамо капацитет и знање: 105 јединица механизације, више од 100 људи и, што је битно, имамо добру базу података и за набављаче и за подизвођаче радова који већ знају како ми радимо и наше захтеве што се тиче темпа, брзине и квалитета радова као и филозофије радова. И наравно, имамо снагу. Сада мора да буде жеље и са друге стране зато што смо ми завршили 77 километара на барској прузи, а још имамо скоро 150 километара незавршених.

Колико километара пруге планирате да у 2018. години изградите у Србији?

— Планирамо да почнемо са радовима на прузи од Старе Пазове до Новог Сада. Осим овог великог вијадукта, имамо и тзв. вијадуктни километар 51, а потом и део пруге и део насипа који пролази кроз општину Сремски Карловци. У току су припремни радови за тунел, а надам се да ћемо на пролеће кренути са основним радовима везаним за бушење тунела. О тежини радова говори следећа чињеница: дужина у линијском изразу за дужину пруге по анексу 3.1, то је тунел 1,1 километар и вијадукт три километара, дакле укупно четири километара. Али да бисмо изградили та четири километара пруге, ми морамо да направимо 80 километара шипова. Читава пруга од Старе Пазове до Новог Сада има 40 километара а овде у Фрушкој гори имамо толико захтеван посао.

Александар Чепурин и Зорана Михајловић - Sputnik Србија
Србија и Русија — следе нови пројекти

Да ли РЖД Интернешенел планира куповину неких фирми у Србији и ширење пословања?

— То јесте део нашег стратешкг развоја. Имамо то у плану и процедура је у току. Надам се да ћемо почетком следеће године моћи да изнесемо у јавност која је то фирма.

Чиме ће се бавити та фирма?

— Инфраструктурним пројектима, што је сада веома битно за Србију.

Чиме сте најзадовољнији у Србији, а шта би могло да буде боље?

— Радио сам у низу земаља и увек су линијски инфраструктурни објекти веома захтевни. Због тога има пуно проблема. Али овде идем раме уз раме са нашим инвеститором и ресорним министарством и захваљујући том односу према нама као главном извођачу радова имали смо веома успешну 2017. годину. Надам се да ћемо тако наставити.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала